گزارش بازپس‌گیری اراضی از زمین خواران به صحن علنی ارسال شد

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون گفت: قوه قضاییه روی گزارش کمیسیون اصل نود احکامی صادر کرده که منجر به بازپس‌گیری اراضی بیت‌المال شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه‌ملت، محمدرضا امیرحسنخانی، در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین ماه) کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز نتیجه رسیدگی به پرونده های زمین خواری، دریاخواری و کوه خواری که بسیار مهم است مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کمیسیون اصل نود مجلس به دنبال ارائه گزارش کاملی از نتیجه پرونده های موجود در این زمینه است که از سوی قوه قضاییه ارسال شده و در بسیاری از موارد منجر به بازپس گیری زمین ها شده است.

وی افزود: در ابتدای کار بسیاری از این گزارش ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور، مراجع مردمی و اعضای کمیسیون داده شده بود که بعد از بررسی های صورت گرفته پرونده برای رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع شد که آنها نیز روی گزارش کمیسیون اصل نود رأی داده و احکام را اجرا کردند و بسیاری از زمین های بیت المال پس گرفته شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قرار شد گزارش هایی که مجدد از سوی دستگاه های ذیربط به کمیسیون ارائه شده رسیدگی و بعد از تصویب در کمیسیون به صحن علنی ارجاع شود که امیدواریم پیش از تابستان سال جاری به صحن علنی برسد.

305

کد خبر: 932226

وب گردی

وب گردی