اتصال ۳ استان دیگر کشور به شبکه ریلی در نیمه اول امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتصال مرکز سه استان کشور به شبکه ریلی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: ریل‌گذاری راه‌آهن میانه-تبریز تا نیمه اردیبهشت امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال 96 بخش عمرانی کشور سال خاصی را سپری کرد و لحاظ مالی تحت فشار بود.

او با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی و برخی شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه از سر دلسوزی اعلام کردند که تعدادی از پروژه‌های بزرگ را در سال 96 به اتمام می‌رسانند، افزود:‌این تعهدات بر اساس منابع مالی که در قانون پیش‌بینی شده بود،‌داده شد. اما واقعیت این بود که به دلیل تنگناههای مالی انجام تعهدات کار بسیار دشواری بود.

او با یادآوری این‌که سازمان‌های مختلف دولتی از جمله وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه همه تلاش خود را برای تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها انجام دادند، تصریح کرد: با وجود همه سختی‌ها به نظر می‌رسد سال خوبی را پشت سر گذاشتیم. حدود 85 درصد در مجموع تخصیص منابع داشتیم که البته بیش از 90 درصد این تخصیص از طریق اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت:‌اما برای انجام بخشی از پروژه‌ها مانند تملک اراضی یا خرید مصالح منابع مالی نقدی نیاز است و در بحث تملک اراضی مردم از اوراق مشارکت یا استقبال کمی می‌کنند یا اصلا آنرا نمی‌خواهند.

خادمی در بخش دیگری از سخنانش به ریل‌گذاری راه آهن 115 کیلومتری کرمانشاه در سال 96 اشاره کرد و با بیان این‌که خط‌اهن میانه-تبریز تا نیمه اول اردیبهشت (حدود 3 هفته دیگر) به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در نیمه نخست امسال سه استان دیگر کشور به شبکه سراسری راه‌آهن متصل می‌شوند.

او یکی از اولویت‌های شرکت ساخت را تامین تجهیزات مورد نیاز از تولیدکنندگان داخلی اعلام کرد و گفت:‌ در حوزه تولید "تیر ورق"فقط یک کارخانه در کشور داریم؛ برای حمایت از تولید ایرانی به قیمت تاخیر در اتمام پروژه نیازهای خود را در این بخش از تولیدکننده داخلی تامین می‌کنیم. در این راستا حدود 50 میلیارد تومان تیر ورق خریداری کرده‌ایم که با تاخیر حدود 8 ماهه تحویل شده است.

او همچنین از بهره‌برداری رسمی 850 کیلومتر بزرگراه در سال گذشته خبر داد و افزود: آزادراه اصفهان-شیراز حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آزادراه تهران-شمال نیز کار اجرایی با سرعت مناسبی در حال پیگیری است.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 932366

وب گردی

وب گردی