خوشحالی اسرائیل از ایران ستیزی عربستان

یک پایگاه خبری صهیونیستی اقدام یک روزنامه رسمی سعودی را در انتشار مقاله ای که در آن به لزوم صلح اعراب با رژیم صهیونیستی تاکید شده، را مورد تحسین قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، پایگاه خبری اسرائیلی المصدر، انتشار مقاله ای در یک روزنامه سعودی در خصوص بیست و نهمین کنفرانس سران عرب در ظهران را مورد تحسین قرار داد.

المصدر اعلام کرد: وجود عبارت «صلح با اسرائیل» در عنوان این مقاله منتشر شده در یک رسانه عربی، مساله ای عادی نیست.

روزنامه الریاض عربستان که روزنامه دولت عربستان به شمار می رود، مقاله ای از احمد الجمعیه تحت عنوان «کنفرانس ظهران؛ صلح با اسرائیل و درگیری با ایران» را منتشر کرده است.

سایت اسرائیلی المصدر به تحسین برخی عبارات موجود در مقاله الجمعیه پرداخته که از جمله آنها این عبارت است: «عرب ها باید درک کنند که ایران برای آنها خطرناک تر از اسرائیل است و یک تهدید ایدئولوژیک به شمار می رود که در مسیر تسلط و نفوذ قرار گرفته است، شواهد این امر نیز فراوان است چرا که آنها شعار مرگ بر اسرائیل را وسیله ای برای توجیه مبانی فکری، اقدامات سرکوب گرانه، تجزیه قومی و فراهم کردن نیرو برای اجرای پروژه بزرگ خود قرار داده اند.

المصدر به نقل از الجمعیه افزود: امروز هیچ گزینه ای جز صلح با اسرائیل و امضای توافق صلح پیش روی عرب ها نیست، عرب ها باید به مقابله با ایران در منطقه و برنامه هسته ای آن و ایجاد محدودیت در دخالت این کشور در امور عربی اقدام نمایند و هیچ گزینه جز این در برابر آنها نیست چرا که ایران خطری بزرگ برای همه است.

این پایگاه خبری صهیونیستی اعلام کرد: شاید مقاله الجمعیه پیامی برای ابومازن باشد مبنی بر این که سعودی ها از طرح ترامپ برای صلح حمایت می کنند.

کد خبر: 932387

وب گردی

وب گردی