بین ارکان مالى باید تناسب  ایجاد شود

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تناسب و رشد هر یک از ارکان مالی، میزان رشد ما را نشان می‌دهد که این امر در کشور وجود ندارد و امیدواریم با تلاش هایی که صورت می‌گیرد، این تناسب ایجاد شود و فاینکس به عنوان یکی از عوامل برقراری این تناسب محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی در حاشیه مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: سطح کارآمدی نظام مالی، به هماهنگی بین بورس، بانک و بیمه مربوط می‌شود و عملکرد این سه رکن، کارآمدى یک مجموعه تامین مالى را نشان مى دهد.

همتی اظهارداشت: تناسب و رشد هر یک از این ارکان، میزان رشد ما را نشان می‌دهد که این امر در کشور وجود ندارد و امیدواریم با تلاش هایی که صورت می‌گیرد، این تناسب ایجاد شود و فاینکس به عنوان یکی از عوامل برقراری این تناسب محسوب می‌شود.

همتی با اشاره به رشد مطلوب بیمه عمر در سال ۹۶ گفت: در سالی که گذشت رشد حدود ۳۰ درصدی بیمه عمر را به‌عنوان یکی از منابع و ابزارهای مالی در بلند مدت و میان مدت داشته ایم.

رییس کل بیمه مرکزی اظهارداشت : با توسعه بیمه عمر، سرمایه‌های خرد، به سرمایه‌های کلان تبدیل می‌شود و این منابع می‌تواند به بازار مالی به خصوص بورس کشور کمک کند.

او گفت: بدیهی است بدون یک نظام کارآمد تامین مالی، دسترسی به رشد بالای اقتصادی و توسعه پایدار ممکن نیست.

همتى اظهار داشت: باید تناسب لازم بین عملکرد و میزان رشد توسعه هر یک از ارکان بازار بین بانک، بیمه و بورس برقرار شود. همچنین نظام تامین مالی کشور بایستی نظامی همگن و متقارن باشد.

رئیس کل بیمه مرکزى افزود: نفوذ بیمه در سال ۹۶ به ۲.۳ درصد رسیده است.

او گفت: رشد بیمه ‌های عمر در سال۹۶ که از منابع و ابزارهای تامین مالی است ۳۰درصد بوده که البته نسبت به ۴۰درصد سال ۹۵ کاهش یافته است.

402

کد خبر: 932395

وب گردی

وب گردی