انوشیروانی: تصمیم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، سیاسی بود/ سوء مدیریت فدراسیون وزنه برداری باعث کاهش سهمیه‌ها شد

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: به نظر من این اقدام علیه کشور ما، سیاسی بوده است چرا که ما در 4 سال اخیر هیچ مورد دوپینگی در مسابقات جهانی و المپیک نداشته ایم.

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد اینکه فدراسیون جهانی وزنه برداری به خاطر 10 نمونه دوپینگ ایران در حد فاصل المپیک پکن تا امروز، فقط 2 سهمیه مردان و 2 سهمیه زنان برای المپیک 2020 توکیو به ایران اختصاص می دهد، اظهار داشت: به نظر من این اقدام علیه کشور ما، سیاسی بوده است چرا که ما در 4 سال اخیر هیچ مورد دوپینگی در مسابقات جهانی و المپیک نداشته ایم. فکر می کنم مسئولان کشوری باید بیشتر روی این موضوع تمرکز کنند تا تبعات تصمیم فدراسیون جهانی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: متأسفانه این تصمیم ضربه بزرگی به پیکره ورزش ایران می زند و باید به این نکته توجه کرد که به خاطر تعامل ضعیف فدراسیون ایران با فدراسیون جهانی وزنه برداری و عدم تصاحب کرسی های بین المللی و تأثیرگذار، این اتفاق برای کشورمان افتاده است. باید گفت تاوان سال های گذشته را پرداخت کرده اند و ورزشکاران ما محروم شده اند.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری تصریح کرد: وزنه برداران ما در چند سال گذشته بسیار پاک و سالم بوده اند و فدراسیون جهانی در مورد این موضوع بسیار سختگیرانه تصمیم گرفته است. باید اعتراف کرد سوء مدیریت فدراسیون وزنه برداری باعث این اتفاق شده است.

604

کد خبر: 932397

وب گردی

وب گردی