کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یابد

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با اعضای دبیرخانه هیات موسس دانشگاه تاکید کرد: همگی باید مراقبت کنند کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ولایتی در این دیدار با تبریک سال نو و عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، گفت: دکتر نوریان با توجه به تجربیات خوبی که در حوزه اجرا و مدیریت دارد، کارهای خوبی در دبیرخانه هیات موسس انجام داده است.

وی با بیان اینکه بررسی و ارزیابی محتوایی از جمله وظایف مهم دبیرخانه هیات موسس است، گفت: ارزیابی کیفی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مهم است. شما باید بتوانید با ارزیابی و نظارت در رسیدن به اهداف دانشگاه موثر باشید.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: گاهی در جامعه اینگونه تصور می شود که تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها سخت نیست، بلکه سهل نیز هست. حاصل این تصورآن می شود که توقع سواد بالا از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی ندارند. البته این موضوع درست نیست. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی افرادی برجسته هستند و این دانشگاه باید بکوشد که در تمام واحدها، کیفیت تحصیل و تدریس بالا باشد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه تنها در حوزه کمی خدمت نکرده، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کیفیت نیز خدمات زیادی به جامعه ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه اگر کلاسی در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس می شود، باید محتوا داشته باشد، گفت: اساتید نباید فقط حضور فیزیکی در کلاس داشته باشند بلکه با ارائه محتوا به دانشجو، کیفیت دوره های تحصیل را بالا ببرند. باید روزی برسد که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی افتخار کند که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است و این امر ممکن نمی شود مگر اینکه دست‌اندرکاران دانشگاه، امور کیفی را جدی بگیرند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه هر فعالیتی که صورت می گیرد به نظارت نیاز دارد، خطاب به اعضای دبیرخانه هیات موسس گفت: همه شما باید مراقبت کنید که کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یابد.

وی افزود: یکی از راه های ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه، اخذ آزمون های عمومی در رشته های تحصیلی مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی است. به این معنی که دانشجویان در طی دوران تحصیل مورد ارزیابی عمومی قرار گیرند چرا که امروز عصر اطلاعات است و همه افراد باید اطلاعات لازم در رشته های مختلف را داشته باشند. اگر متخصصی اطلاعات لازم را نداشته باشد، کارآیی مفیدی در جامعه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این روند هم‌اکنون در رشته های پزشکی وجود دارد، گفت: اگر این آزمون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طراحی شود، کیفیت تضمین خواهد شد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که باید در بازرسی ها مدنظر قرار گیرد، تألیف دروس تحصیلی توسط اساتید است. به این معنی که اساتید با تألیف کتب درسی و به‌روز کردن مطالب آن، هرساله کیفیت آموزش را حفظ کنند. البته این دسته اساتید باید از امتیازات ویژه‌ای برخوردار باشند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ کمیت، بزرگ ‌ترین دانشگاه دنیاست، گفت: ان‌شاءالله این دانشگاه به لحاظ کیفیت هم مرتفع‌ترین دانشگاه دنیا باشد و این امر صورت نمی گیرد مگر با تلاش همه اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد سال 97 سال پیروزی جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف علمی و فناوری در داخل و خارج کشور باشد.

201

کد خبر: 932398

وب گردی

وب گردی