بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن انتقاد از اقدام دولت این کشور برای مشارکت در حمله علیه سوریه بر حق تعیین سرنوشت مردم سوریه تاکید کرد و تنها راه حل بحران سوریه را، راه حل سیاسی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس که مخالف حزب حاکم در این کشور است، تاکید کرد: مردم انگلیس از تصمیم دولت برای شرکت در حمله نظامی علیه سوریه ناراضی و خشمگین هستند چرا که از دولت خود می خواهند به قوانین بین المللی پایبند بوده و از ماجراجویی نظامی اجتناب نماید.

وی در مقاله ای که در روزنامه گاردین منتشر شد، افزود: پیگیری روند سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است و هیچ جایگزین دیگری ندارد.

کوربین معتقد است: دخالت نظامی در سوریه و اعزام نیرو و مستشار نظامی به آنجا کمکی به مردم سوریه نمی کند و تنها این کشور را به عرصه درگیری نظامی میان نیروهای منطقه ای از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، ایران، سعودی و دیگر طرف های موجود تبدیل می کند.

وی ادامه داد: بمباران سوریه اشتباهی بزرگ بود که بر اساس اطلاعات غلط انجام شد، این حمله یا به صورت نمایشی انجام شد که طی آن برخی ساختمان های خالی هدف قرار گرفت و تاثیری بر نظام اسد نداشت یا مقدمه ای برای دخالت های نظامی بیشتر در آینده بود که این مساله می تواند خسارت های انسانی زیادی در پی داشته باشد و مقدمات درگیری مستقیم آمریکا و روسیه را فراهم نماید.

این سیاستمدار انگلیسی تاکید کرد: خلع سلاح شیمیایی اسد کار خوبی است اما نه از راه جنگ که باعث قتل و آوارگی میلیون ها نفر از ساکنان سوریه شده است بلکه باید با استفاده از نفوذ غرب جهت حمایت از راه حل سیاسی این جنگ پایان یافته تا سوریه بازسازی شده و آوارگان به کشور خود بازگردند تا از طریق یک روند سیاسی مشخص و آشکار به تعیین آینده خود اقدام نمایند.

کد خبر: 932414

وب گردی

وب گردی