چند توصیه مهم برای جلوگیری از برق گرفتگی در هوای بارانی / شماره 121 را به خاطر بسپارید

مدیر دفتر ایمنی و بحران توانیر از مردم خواست تا به صورت ویژه در مواقع بارش باران و مرطوب بودن زمین، توصیه های ایمنی را به منظور جلوگیری از برق گرفتگی جدی بگیرند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد علی بهنود، با بیان این که در شرایط بارانی، به دلیل مرطوب بودن زمین و همه اجسام نزدیک به شبکه های برق مانند درختان می توانند حالت رسانا (منتقل کننده برق) پیداکنند وموجب برقگرفتگی شوند.

او تصریح کرد: مشاهده می شود بعضی مواقع که در اثر سقوط اجسام خارجی مانند شاخه های درختان بر روی شبکه، مجبات پارگی سیم و سقط آن برروی زمین رخ میدهد. درهر زمان و بخصوص در مواقع بارانی از همه شهروندان عزیز تقاضا دارد از محل فاصله گرفته و مانع نزدیک شدن دیگران به محل شده و بلافاصله موضوع و محل را به تلفن 121 اتفاقات برق اطلاع دهند. اگر در خودرو و نزدیک به محل حادثه قرار دارید تا مراجعه همکاران برق و رفع نقص به هیچ وجه از خودرو پیاده نشده و از لمس نمودن بخش های فلزی خودرو خودداری نمایید.

بهنود تاکید کرد: با این حال به منظور جلوگیری از برق گرفتگی، بهتر است مردم از نزدیک شدن و دست زدن به دکل ها و پایه های برق، تابلوهای برق و کلیه تاسیسات برقی که در معرض بارش باران قرار دارند، اجتناب نمایند.

او همچنین در خصوص تعمیر لوازم برقی در فضای آزاد نیز هشدار داد و گفت: از مردم درخواست می کنیم تا به منظور جلوگیری از برق گرفتگی، درهوای بارانی که زمین مرطوب است، از تعمیر لوازم برقی در هوای آزاد خودداری نمایند و حتمآ تعمیرات وسایل برقی را به متخصص مربوط بسپرند.

مدیر دفتر ایمنی و بحران توانیردر عین حال با تاکید بر این که همکاران ما در قالب گروه های مختلف همواره به گشت زنی و بازدید از شبکه های برق اقدام می کنند، خاطرنشان ساخت: با این حال مردم عزیز نیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در شبکه، ما را در انجام وظایفمان یاری کنند.

او تأکید نمود هنگام رعد و برق در نقاط پست موقعیتی که قرار دارید پناه گرفته و به حالت نشسته دست و پای خود را جمع نموده و سر را رو با پایین نگه دارید. قرار گرفتن در بلندی ها و زیر درختان و پایه های برق در مواقع رعد و برق خطرات جانی در پی دارند.

402

کد خبر: 932450

وب گردی

وب گردی