بروجردی: هدف حمله آمریکا به سوریه حفظ آبرو و روحیه تروریست ها بود

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را عملیاتی نمایشی دانست و گفت: این حمله با هدف حفظ روحیه تروریست ها صورت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، علاء الدین بروجردی روز دوشنبه درحاشیه بازدید از سازمان ملی استاندارد ایران در کرج در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: آمریکایی ها طراح اصلی جنگ تحمیلی به سوریه در طول هفت سال گذشته بوده اند و به اتفاق رژیم صهیونیستی و با کمک هم پیمانان اروپایی و منطقه ای تلاش کرده اند که در منطقه ما بحران ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: پس از شکست در عراق به صورت نیابتی و با تشکیل هزاران تروریست از کشورهای دنیا با هدف تغییر ساختار سیاسی حاکم بر سوریه تلاش کردند.
بروجردی افزود: پس از هفت سال خروجی این کارنامه شکست بوده و به اهداف خود نرسیده اند و این مساله برای مدعی ابرقدرتی در دنیا بسیار سخت است که این شکست تلخ را بپذیرد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امریکا به کمک انگلیس و فرانسه عملیاتی را با هدف حفظ آبرو و روحیه دادن به تروریست های شکست خورده در سوریه طراحی کرده و اجرا کردند که آن نیز جز بی آبرویی نتیجه ای برای آنان نداشت.
وی ادامه داد: خروجی این حمله جز یک محکومیت گسترده جهانی چیز دیگری در برنداشت و همه جنگ افروزی در منطقه را تقبیح کردند.
بروجردی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه درسوریه کشوری مانند روسیه و جمهوری اسلامی ایران که پیوسته حامی مقاومت بوده، وجود دارند، این تهاجم فاقد ارزش نظامی و یک شکست سیاسی دیگری درکنار شکست های دیگر امریکا درمنطقه است.
وی با اشاره به حضور مستشاری نیروهای جمهوری اسلامی ایران در سوریه، گفت: این حضور بنا به دعوت دولت سوریه و با هدف مبارزه با تروریست ها صورت گرفته و بسیار موفق بوده است.
وی ادامه داد: اگر حضور جمهوری اسلامی و روسیه صورت نمی گرفت ما امروز شاهد لیبی دیگری در خاک سوریه بودیم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به هم ریختگی امنیت منطقه در چنین شرایطی که بر خلاف قوانین و مقررات حاکم بر کشورها توسط آمریکا، صهیونیست ها، انگلیس و فرانسه صورت می گیرد، با پاسخ جدی کشورهای منطقه مواجه خواهد شد.
**در حال کار کردن در موضوع تلگرام هستیم
وی درباره موضوع فعالیت پیام رسان تلگرام در کشور نیز گفت: فیلتر شدن تلگرام موضوع اصلی ما نیست، بلکه بحث این است که شان ملی ما می طلبد که
با توجه به مجموعه توانمندی هایمان از کانال های ایرانی و شبکه های داخلی متکی به خودمان استفاده کنیم و مقدرات خود را در اختیار بیگانگان نگذاریم.
وی ادامه داد: به سرعت در حال کار کردن در این خصوص هستیم تا بتوانیم این مهاجرت مقدس را انجام دهیم.

منبع: ایرنا

302

کد خبر: 932476

وب گردی

وب گردی