شبکه توزیع آب شرب زاهدان به وضعیت پایدار بازگشت

مدیر عامل آبفای سیستان و بلوچستان از بازگشت وضعیت پایدار به شبکه توزیع آب شرب زاهدان و رفع مشکلات پیش آمده درپی وقوع طوفان دو شب گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، محسن میرادی مدیر عامل آبفای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اثر گردباد، جریان برق خط انتقال آب چاه نیمه به زاهدان در محل ایستگاه شماره 2 واقع در سه راهی دشتک قطع شده بود، گفت: این مشکل برطرف شده و شبکه آبرسانی به شهر زاهدان فعال و به شرایط پایدار رسیده است.

او افزود: در این حادثه که در کیلومتر 90 جاده زابل رخ داده بود، موجب سقوط 30 تیر برق، پاره شدن خطوط انتقال برق و آسیب به سازه ها و ساختمان ها شده بود که توسط اکیپ های امدادی و نیروی مردمی بازسازی و تعمیر شد.

به گفته مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در پی وقوع این حادثه، تیم های ارزیاب به منطقه ارسال و ساعت 9 شب کار تعمیر و بازسازی آغاز شد؛ این حادثه در کمتر از 21 ساعت مشکل این خطوط رفع شد و صبح امروز کل شهر زاهدان دارای شبکه پایدار شد.

میرادی خاطرنشان کرد: این علمیات با حدود 100 نفر اکیپ امدادی انجام شد که حدود یک و نیم کیلومتر با حفر 30 چاله به عمق 1.8 متر در کمتر از 21 ساعت یک کار جهادی بود.
او به همراهی مردم زاهدان هم اشاره کرد و افزود: این عملیات یک تجربه گرانقدر بود و اطلاع رسانی خوب و گسترده ای در این زمینه صورت گرفت. در این مدت حدود 95 دستگاه تانکر آب برای تامین آب شرب در مناطق مختلف زاهدان مستقر شد و مردم با صعه صدر همکاری کردند و هیچگونه تنش و اتفاقی در شهر زاهدان رخ نداد.

لازم به ذکر است؛ طوفان در صبح جمعه 24 فروردین در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان، مردم را با مشکلات جدی روبرو کرد و در پی آن موجب سقوط درختان در برخی خیابان ها و وارد آمدن خسارت و قطعی برق و آب برخی مناطق شده بود. این استان که به عنوان پهناورترین استان کشور شناخته می شود با توجه به وضعیت جغرافیایی خاص خود، چندین مخاطره طبیعی از جمله سیل، زلزله، طوفان و غیره را به یکباره با هم تجربه می کند.

402

کد خبر: 932498

وب گردی

وب گردی