هشتمین سمینار آشنایی با مفاهیم آموزشی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد

هشتمین سمینار و کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم آموزشی ایمنی و آتش نشانی ویژه مسئولان نهاد ایمنی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استانهای خوزستان و ایلام به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد .


به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام دکتر فرج اله براتی دبیرهیات امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در این سمیناربا بیان اینکه امنیت و ایمنی مایه آرامش جامعه است ،به بیان اهمیت مقوله ایمنی در روایات و احادیث پرداخت و گفت: اگربرای انسان همه امکانات و تجهیزات مهیا باشد ، ولی امنیت و ایمنی لازم تامین نشود، زندگی او به خطر می افتد. وی با اشاره به آیه 55 سوره لقمان، آرمانی ترین زندگی در قرآن را زندگی بهشتی عنوان کرد و افزود: در این نوع زندگی ایمنی مورد توجه قرار گرفته است .
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، ایجاد ایمنی در ناگواریهای زندگی، سختی های کاری، گرفتاریهای اجتماعی را از مباحث مهم جامعه خواند.
براتی همچنین خواستار همگانی شدن آموزشهای ایمنی در جامعه شد .
حسن خوید معاون حفاظت فیزیکی مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با بیان این مطلب که امروز سلامت و امنیت دو مقوله مهم و اساسی هستند گفت: استفاده از روشهای نوین و به روز می تواند از بروز بسیاری از اتفاقات و حوادث جلوگیری نماید .
وی هدف از برگزاری این نوع سمینارها را افزایش سطح آگاهی و تخصصی و همچنین آشنایی با روشهای نوین ایمنی خواند .
خوید افزود:در سالهای اخیر مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی به صورت تخصصی در حوزه های دانشگاهی وارد شده و براین اساس نظرات و پیشنهادات خود را مطرح می کند.
معاون حفاظت فیزیکی مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش نظارت و بررسی وضعیت ایمنی در واحدهای دانشگاهی کشور خبر داد و گفت: چک لیستهای برای بررسی و نظارت ایمنی در ساختمانها و فضاهای دانشگاهی در اختیارنیروهای حفاظت قرار می گیرد.
نصرت اله پولادوند معاون عملیات سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اهواز نیز در این نشست با اشاره به اهمیت آموزش های ایمنی در ارتقای امنیت روانی و جسمی جامعه گفت: دستور العمل های ایمنی و پیشگیری از حوادث برای مالکان تهیه شده است و در اختیار کسانی که قصد ساخت و ساز دارند، قرار می گیرد، ولی متاسفانه مالکان به این دستور العمل ها بی توجه هستند. وی به افزایش حوادث و اتفاقات ناگوار در شهر اهواز اشاره کرد و تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی و همچنین آموزش همگانی به همراه ایمن سازی منازل و فضاهای کاری ضروری است.
لازم به ذکر است هشتمین سمینار و کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم آموزشی ایمنی و آتش نشانی ویژه مسئولان نهاد ایمنی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استانهای خوزستان و ایلام به مدت سه روز به همراه کارگاه آموزشی با همکاری مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اهواز در واحد اهوازدر حال برگزاری است.

201

کد خبر: 932546

وب گردی

وب گردی