پرسپولیس یک - السد صفر/ برانکو خوش شانس، میخ صدرنشینی را کوبید

تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد قطر پیروز شد و با صدرنشینی، شانس میزبانی در مرحله بعد را حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد قطر با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و با صدرنشینی در گروه C مسابقات، شانس روبرو نشدن با حریف عربستانی و میزبانی در مرحله بعد را حفظ کرد.

ترکیب میزبان:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، سید جلال حسینی، صادق محرمی، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی (70-گادوین منشا)، وحید امیری، سیامک نعمتی (86-شایان مصلح) و علی علیپور (90-بشار رسن)

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب میهمان:

سعد الشیب، پدرو کوریا، مرتضی پورعلی گنجی، یاسر عیسی، ژاوی هرناندز، حسین هیدوس، بغداد بونجاح، حمید اسماعیل خلیفه، بوعلام خوخی (70-حمرون)، سالم الحجری و اکرم حسن عفیف

سرمربی: اسوالدو فریرا

داور: هیتی بیریرا (سریلانکا)، کمک ها: جورج بیلایا نامال و بالیسا هیماتونجا

کارت زرد: سیامک نعمتی، سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده از پرسپولیس و پدر کوریا و ژاوی هرناندز از السد

کارت قرمز: -

ورزشگاه و تعداد تماشاگر: آزادی، حدود 40 هزار نفر

غایب بزرگ: فرشاد احمدزاده

دیدار قبلی 2 تیم: پرسپولیس در بازی رفت با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.

وضعیت جدول: السد با 12 امتیاز در صدر جدول گروه C قرار داشت و پرسپولیس با 10 امتیاز دوم بود. سرخ پوشان پایتخت برای این که در مرحله بعد به تیمی از عربستان برخورد نکنند و از امتیاز میزبانی محروم نشوند، محکوم به پیروزی و صدرنشینی در این بازی بودند.

دقایق حساس:

دقیقه 2 (گل به خودی) - اولین حمله برای پرسپولیسی ها یک گل به همراه داشت. ارسال محمد انصاری در محوطه 6قدم السد با ضربه سر ناقص مرتضی پورعلی گنجی وارد دروازه السد شد.

دقیقه 6 – حرکت خطرناک السدی ها چیزی نمانده بود تا یک گل برای این تیم به همراه داشته باشد اما ضربه بونجاح از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 16 – هر چند در این دقیقه داور به اشتباه حمله پرسپولیسی ها را آفساید اعلام کرد اما ارسال خطرناک پرسپولیسی ها از روی ضربه ایستگاهی با پیشروی خلیل زاده و حرکت زیبای او، دروازه السدی ها را با خطر روبرو کرد.

دقیقه 28 – مهار موفق توپ توسط کامیابی نیا با شوت او از پشت محوطه جریمه ادامه یافت اما ضربه وی در مرکز دروازه به گلر قطری ها رسید.

دقیقه 30 – ارسال خطرناک ژاوی روی دروازه پرسپولیس با واکنش بیرانوند از محوطه خطر دور شد.

دقیقه 32 – هجوم دیگری از سوی پرسپولیسی ها این بار علیپور را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن در حالی از دست رفت که برخورد مدافع قطری با وی مشکوک به خطای پنالتی بود.

دقیقه 37 – ارسال یاسر عیسی درون محوطه پرسپولیس به گلر این تیم رسید.

دقیقه 43 – سانتر پرسپولیسی ها پس از دفع ناقص مدافع حریف در موقعیت مناسبی به علیپور رسید اما ضربه مهاجم پرسپولیس با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45 –اشتباه پرسپولیسی ها در میانه میدان، توپ را به ژاوی رساند و ضربه خطرناک این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه 53 – حرکت پا به توپ و خطرناک بغداد بونجاح در محوطه جریمه پرسپولیس و عبور وی از میان مدافعان این تیم موقعیتی بسیار خطرناک را برای السدی ها ایجاد کرد اما ضربه محکم مهاجم تیم قطری از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 59 – سالم الحجری بار دیگر دروازه پرسپولیسی ها را با خطر جدی روبرو کرد و اما ضربه او که بیرانوند را نیز فریب داده بود با خوش شانسی تیم میزبان راهی خارج از زمین شد.

دقیقه 60 – ضد حمله ناگهانی می توانست به گل برای سرخ پوشان بینجامد اما ضربه آنها راهی به دروازه پیدا نکرد..

دقیقه 64 – حرکت امیری و پاس او به علیپور روی خط محوطه جریمه به مهاجم پرسپولیسی ها رسید اما شوت خطرناک او به کرنر رفت.

در دقیقه 68 - پرسپولیس فرصت داشت روی یک ضد حمله به گل برسد که این موقعیت را از دست داد.

در دقیقه 87 - تیرک دروازه پرسپولیس به لرزه درآمد و نزدیک بود صدرنشینی سرخ پوشان از دست برود که این اتفاق رخ نداد.

دقیقه 90 - ارسال خطرناک محرمی می توانست منشا را در موقعیت خوبی قرار دهد که کوریا توپ را قطع کرد و به کرنر فرستاد.

دقیقه 1+90 - موقعیت خطرناکی نصیب هیدوس شد که پرسپولیس خوش شانس بود دروازه اش باز نشد.

دقیقه 4+90: شوت از راه دور منشا با اختلاف کمی به بیرون رفت.

بازی از نگاه سکوها:

* هوای سرد و بارانی تهران هم روی تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه تأثیر منفی گذاشت و هم بازیکنان السد را غافلگیر کرد.

* حتی غیبت فرشاد احمدزاده هم سبب نشد برانکو ایوانکوویچ از محسن مسلمان در ترکیب خود استفاده کند.

* امید عالیشاه در ورزشگاه آزادی حاضر شد و با دیدن حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست باشگاه پرسپولیس به سمت او رفت که گرشاسبی گفت در ورزشگاه نمی‌توان صحبت کرد و در جلسه‌ای با هم حرف می‌زنند.

* سید جلال حسینی در اواخر نیمه اول بازی پرسپولیس و السد قطر از داور سریلانکایی کارت زرد گرفت و با این اخطار دو کارته شد و در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا نمی‌تواند برای تیمش بازی کند.

* در اواسط نیمه دوم درگیری شدیدی پیش آمد که خیلی زود با مداخله داور تمام شد.

بازنده بزرگ: مرتضی پورعلی گنجی

مرد میدان: صادق محرمی

604

کد خبر: 932564

وب گردی

وب گردی