راهکار جدید دولت برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه کنجاله سویا و ذرت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تصمیم گرفته شد روشی را دنبال کنیم تا تضمین واردات داشته باشیم و این مسئله بین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه حل شود و وارد کنندگان از افزایش قیمت ارز تأثیر نپذیرند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مراسم تودیع و تکریم حسن رکنی، معاون سابق امور دام وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونت امور برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد و جمعی از نماینده های اتحادیه های دام و خوراک دام بعدازظهر دوشنبه در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این مراسم محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سهم بالایی از تولید و ارزش افزوده را بخش دام به خود اختصاص داده است و در مورد مسائل ارز و دلار و قیمت نهاده‌های دامی می‌توان گفت نهاده‌ها کالاهای اساسی در بخش کشاورزی هستند که عمده واردات ذرت و کنجاله سویا را به خود اختصاص می‌دهند که حساسیت بالایی برای مسئولان عالی رتبه دارند.

او افزود: در خصوص این مشکل راهکارهایی را تعبیه کرده‌ایم تا از افزایش نرخ ارز برای واردات جلوگیری کنیم و کالاهای وارداتی از نرخ ارز و بالارفتن آن متاثر نشوند.

حجتی با اشاره به افزایش روزافزون قیمت جهانی کنجاله سویا و ذرت در بازارهای جهانی در حال افزایش افزود" این افزایش یک مرتبه قیمت دلار هم تأثیر گذاشت که مشکلاتی را در فرآیند تولید ایجاد می کرد و تصمیم گرفته شد که روشی را دنبال کنیم تا تضمین واردات داشته باشیم و قرار شد این مسئله بین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در درون خود این سازمان‌ها حل شود و وارد کننده ها از افزایش ارز تاثیر نپذیرند.

او این را هم گفت که دولت تصمیم گرفت نرخ ارز بر وارد کننده تأثیر نگذارد و وارد کننده‌ای نمی‌تواند بگوید باید ببینند نرخ ارز چه می‌شود تا محصول خود را گرانتر بفروشد.

منبع: فارس

402

کد خبر: 932594

وب گردی

وب گردی