رشد 282 درصدی صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: آمارها نشان می دهد ارزش صادرات محصولات غیر نفتی ایران به اندونزی در سال 96 به بیش از 661 میلیون دلار رسید که در مقایسه با رقم 173 میلیون دلار سال ماقبل 282 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ انور کمری رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران، حجم تجارت میان ایران و اندونزی به 826 میلیون دلار درسال 96 رسید که این رقم 122 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته است.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت : این آمار نشان می دهد متوسط قیمت هر تن محصول صادرشده به اندونزی در سال 95 حدود 204 دلار بوده و این رقم در سال 96 به 332 دلار رسیده که نشان دهنده صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر به این کشور جنوب شرق آسیاست.

کمری توضیح داد: درسال 96 فلزات و مصنوعات از جمله آهن و فولاد با 278 میلیون دلار صادرات در مقایسه با رقم 33 میلیون دلار سال قبل بیشترین نقش را در رشد صادرات به اندونزی داشتند.

به گفته او همچنین محصولات معدنی از جمله سوخت ها و روغن های معدنی، محصولات قیری و مومها نیز با 362 میلیون دلار از دیگر اقلام مهم صادراتی ایران به اندونزی درسال گذشته بودند.

کمری افزود: صادرات سایر محصولات معدنی مانند گوگرد و سنگ گچ، مواد پلاستیکی، فرش و کفپوش، محصولات نباتی و میوه های خوراکی و محصولات شیمیایی به نسبت سال 95 نیز افزایش داشتند.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی اضافه کرد: در سال 96 واردات ایران از اندونزی 165 میلیون دلار بود که به این ترتیب تراز تجارت دو کشور مثبت 496 میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

کمری با بیان اینکه 'کشور 260 میلیون نفری اندونزی دارای ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط تجاری با ایران هم در بخش کالا و هم در بخش خدمات است' گفت: انتظار می رود شرکت های ایرانی این بازار را یکی از اهداف مهم صادراتی خود قرار دهند.

کمری توضیح داد: حضور در نمایشگاه های مختلف، ایجاد دفتر و ثبت شرکت از مهم ترین راههای ورود به بازار اندونزی محسوب می شوند.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 932646

وب گردی

وب گردی