ادیانی: کمیسیون‌های ویژه نباید گزارشی به صحن ارائه دهند

نماینده مردم قائم شهر در مجلس گفت: در گذشته روال این بود که کمیسیون‌های خاص نیز گزارشی ارائه دهند که این خبط آیین‌نامه‌ای است؛ لذا کمیسیون‌های ویژه نباید گزارشی به صحن ارائه دهند.

به گزارش ایسکانیوز، علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه (28 فروردین ماه 97) در صحن علنی پارلمان در جریان بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، اظهار داشت: بر اساس ماده 49 آیین‌نامه داخلی، دو کمیسیون کمیسیون خاص و کمیسیون تخصصی در مجلس تشکیل می‌شود که ارائه گزارش به صحن علنی توسط کمیسیون تخصصی صورت می گیرد نه کمیسیون‌های خاص و ویژه.

وی افزود: در گذشته روال این بود که کمیسیون‌های خاص نیز گزارشی ارائه دهند که این خبط آیین‌نامه‌ای است؛ لذا کمیسیون‌های ویژه نباید گزارشی به صحن ارائه دهند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس ادامه داد: همچنین تعداد اعضای کمیسیون‌های ویژه 15 نفر است و کمیسیون‌های تخصص حداقل با 19 نفر تشکیل می‌شوند بنابراین تغایری به لحاظ حد نصاب برای تصویب مصوبه در کمیسیون ویژه اتفاق می افتد؛ در حال حاضر نهضتی در مجلس با عنوان تشکیل کمیته ویژه به راه افتاده است که کمیسیون‌های تخصصی را زیر سوال می‌برد.

بر اساس این گزارش، مسعود پزشکیان که ریاست بخشی از نشست امروز را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر ادیانی عنوان کرد که در ادامه تبصره (1) ماده (49) تأکید شده هیئت رئیسه مجلس می‌تواند گزارش کمیسیون را در دستور کار مجلس قرار دهد.

وی افزود: ارائه طرح اصلاحی از سوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مغایرتی با آیین‌نامه داخلی مجلس ندارد.

منبع: فارس

304

کد خبر: 932649

وب گردی

وب گردی