واحد اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به شبکه سراسری برق متصل شد

مجری طرح‌های بیع متقابل شرکت برق حرارتی از سنکرون شدن واحد اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمید سرداری در این باره اظهار کرد: واحد اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم مورخ 27 فروردین 1397 به شبکه برق کشور سنکرون شد و با بهره برداری از این واحد به ظرفیت 160 مگاوات، میزان تولید برق از واحدهای نیروگاهی کشور به 78 هزارو 644 مگاوات خواهد رسید.

او ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم در قالب 6 واحد گاز با ظرفیت نامی 954 مگاوات در استان فارس و به مالکیت شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم در حال بهره برداری است.

سرداری افزود: 3 واحد بخش بخار این نیروگاه با ظرفیت نامی 480 مگاوات در حال احداث است و دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد می باشد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته واحد دوم بخش بخار این نیروگاه نیز در سال 97 با شبکه سراسری برق سنکرون خواهد شد.

مجری طرح های بیع متقابل تصریح کرد: با احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم راندمان این نیروگاه در حدود 50 درصد افزایش می یابد و سالانه حدود 650 میلیون مترمکعب در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی خواهد شد.

او افزود: عملیات اجرایی ساخت بخش بخار این نیروگاه بر اساس تامین اکثر تجهیزات از تکنولوژی های ساخت داخل توسط شرکت مپنا و با سرمایه‌گذاری شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم درحال انجام است.

به گفته مجری طرح های بیع متقابل شرکت تولید نیروی برق حرارتی، این نیروگاه در راستای توسعه تولید برق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف منطقه و استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور در 30 کبلومتری شهر جهرم واقع شده است.

402

کد خبر: 932650

وب گردی

وب گردی