کنسرت کوئینتت تهران با آثار آستور پیاتزولا برگزار می شود

کوئینتت تهران نخستین کنسرتش در سال جدید را چهاردهم اردیبهشت در قالب پروژه‌ی موسیقی – تجربه، در تالار رودکی برگزار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی گروه کوئینتت تهران، کوئینتت تهران پس از اجراهای موفقش در دی‌ماه سال گذشته، نخستین اجرای سال جدید را 14 اردیبهشت 1397 در تالار رودکی روی صحنه می‌برد.

کوئینتت تهران آنسامبلی تخصصی برای اجرای آثار آستور پیاتزولا است و در کنسرت پیش رو هم آثاری از پیاتزولا را اجرا می‌کند.

سروش صادقی(پیانو)، مهرداد مهدی(آکاردئون)، علیرضاچهره قانی(ویولون)، محمدرضا جبار(کنترباس) و فرزان فلک دهی(گیتار الکتریک)؛ نوازندگان کوئینتت تهران هستند که با هدف پرداختن به آثار آستور پیاتزولا با سازبندی پیشنهادی این آهنگساز فعالیت می‌کنند.

پیاتزولا (۱۹۲۱-۱۹۹۲) آهنگساز و نوازنده آرژانتینی است. ساخته‌هایش اغلب از موسیقی جَز و کلاسیک تأثیر گرفته و موسیقی تانگو را دگرگون کرده است. او نوازنده چیره‌دست آکاردئون (باندونئون) نیز بود و در اجرای بسیاری از آثار خود این ساز را می‌نواخت.

سازبندی پیانو، آکاردئون (باندنئون)، ویولن، کنترباس و گیتار الکتریک پیشنهادی از سوی آستور پیاتزولا در حیطه تمبر و نوع صدا دهی آنسامبل بوده که برای کوئینتت تهران مجالی برای کشف زوایای متفاوت آن است.

کنسرت کوئینتت تهران در قالب پروژه‌ی «موسیقی – تجربه» در روز 14 اردیبهشت 1397 از ساعت 21:30 در تالار رودکی برگزار می‌شود.

«موسیقی – تجربه» حرکتی نوین در عرصه موسیقی ایران است که تلاش می‌کند برای اجرای زنده آثار ارزشمند و غیرتجاری زمینه لازم را فراهم کند. این گروه در تمام ژانرهای موسیقی در پیِ تحقق این امر است و برای ارتقای دانش موسیقایی در میان تماشاگران و ارتقای کیفیت هنریِ موسیقی تلاش می‌کند. بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر موسیقی در این راه، «موسیقی – تجربه» را حمایت می‌کنند.

503

کد خبر: 932687

وب گردی

وب گردی