دلایل تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس چه بود؟

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس اعتراضات دانشجویان را صنفی و ناشی از جابجایی خوابگاه در میانه سال تحصیلی دانست.

محمد حسن نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره اعتراضات اخیر دانشجویان این دانشگاه و انعکاس آن در رسانه های بیگانه گفت: درخواست هایی که دانشجویان داشتند عمدتا صنفی است و بیشتر خواسته هایشان در خصوص جابجایی خوابگاه است.

وی با اشاره به سیاست دانشگاه در تخلیه خوابگاه استیجاری و انتقال دانشجویان به خوابگاه های ملکی تاکید کرد: طبیعتا ممکن است یکسری از دانشجویان خوششان نیاید و اعتراض ها بیشتر به نحوه مدیریت در خوابگاه هاست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: اعتراض دانشجویان بر این است که چرا وسط سال تحصیلی این جابجایی انجام می شود، در خوابگاه استیجاری هم مالک ملکش را می خواهد، که در این بین دانشگاه ناگزیر است دانشجو را به خوابگاه ملکی دانشگاه منتقل کند؛ به خوابگاهی که کیفیتش بهتر است و نزدیک پردیس دانشگاه است.

وی در ادامه درباره اعتراضات دانشجویان به بحث هزینه کرد بودجه دانشگاه تاکید کرد: مواردی مثل بحث بودجه و هزینه های مالی جای بحث و اعتراض ندارد، چون نهادهای نظارتی خیلی قوی مثل سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در دانشگاه ها وجود دارد و هیات امنای دانشگاه هم به روند فعالیت بودجه و مسائل مالی دانشگاه نظارت دارند؛ بنابراین طرح این موضوعات از طرف بعضی از افراد وجاهت ندارد و بعضا مغرضانه است.

محمد حسن نصرتی درباره بازتاب این اعتراضات در رسانه های بیگانه خاطر نشان کرد: وقتی اعتراضی شکل می گیرد خود آن افرادی که در اعتراضات حضور دارند فیلم هایی تهیه می کنند و یا بعضی افراد شیطنت می کنند و می خواهند موضوع را فراتر از آنچه هست نشان دهند، رسانه های بیگانه هم به دلیل غرض ورزی و خط مشی مشخصی که نسبت به ایران دارند کوچکترین مسائل را مطرح و پررنگ می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص سوء استفاده رسانه های بیگانه از تجمع صنفی دانشجویان گفت: این مساله از نظر دانشگاه محکوم است و مطالبات دانشگاه از طرف مسئولین دانشگاه قطعا شناسایی شده و مورد توجه قرار می گیرد و کانال اصلی خودش را دارد؛ نمایندگان دانشجویان از طریق شورای صنفی پپیگیر مسائل مربوط به دانشجویان هستند و با مسئولین دانشگاه مرتب جلسه دارند و حرفهایشان شنیده می شود.

به گزارش ایسکانیوز، تجمع صنفی تعدادی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس طی روزهای گذشته در اعتراض به جابجایی خوابگاه مورد سوء استفاده رسانه های بیگانه قرار گرفت.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 932690

وب گردی

وب گردی