نوربخش:  موسیقی ایرانی ، بخشی از تولیدات داخلی  است/ در فضای دانشگاه، فعالیت های هنری جریان ندارد

مدیر عامل خانه موسیقی ایران، گفت: این مرکز موظف به بستر سازی و تعامل با نهادها در رابطه با حمایت از تولیدات داخلی و تبیین هر چه بهتر، شعار سال را دارد.

حمیدرضا نوربخش در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از تولیدات فرهنگی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد در زمینه حمایت از دانشجویان هنر و موسیقی، به راحتی می تواند فضاهای دانشگاهی را در اختیار دانشجویان برای تمرین و تولید آثار هنری قرار دهد.

وی با تاکید بر حمایت از هنرمندان و استعدادهای جوان در عرصه موسیقی، افزود: بسیاری از دانشجویانی که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، محصلان موسیقی هستند و دانشگاه می تواند با برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای علمی و پژوهشی، زمینه های تولید محتوا را فراهم کند.

مدیرعامل دفتر موسیقی با بیان اینکه عمده فعالیت دانشگاه در زمینه تولید مقالات، تحقیق و پژوهش است گفت: مهمترین بخشی که اخیرا در پرورش دانشجویان هنر باعث نگرانی است، نبود فعالیت های هنری در فضاهای دانشگاهی است.

نوربخش اضافه کرد: دانشگاه محل فعالیت های دانشجویی است و نمی توان برای فعالیت های سایر هنرمندان در دانشگاه تقاضایی داشت اما اگر حداقل خود دانشگاهیان بتوانند از فضای دانشگاه برای فعالیت های هنری و تمرین استفاده کنند خوب است.

دانشگاه محل فعالیت های دانشجویی است و نمی توان برای فعالیت های سایر هنرمندان در دانشگاه تقاضایی داشت اما اگر حداقل خود دانشگاهیان بتوانند از فضای دانشگاه برای فعالیت های هنری و تمرین استفاده کنند خوب است

وی با تاکید بر نقش مدیران دانشگاهی در ارتقای دانش و تجربه دانشجویان هنر گفت: باید بازنگری جدی در این زمینه صورت گیرد تا شعار امسال در زمینه حمایت از آثار و تولیدات داخلی محقق شود.

این خواننده موسیقی ایرانی درباره وظایف خانه موسیقی درباره تحقق شعار سال اضافه کرد: تولیدات فرهنگی نیز نوعی کالای داخلی محسوب می شوند البته خانه موسیقی در رابطه با پیگیری و بیان این مسئله موظف است اما به تنهایی امکاناتی برای تولید در زمینه موسیقی ندارد.

نوربخش تصریح کرد: خانه موسیقی یک نهاد صنفی کمک گیرنده از سایر نهادهاست و وظیفه اش بستر سازی و تعامل با نهادهای دیگر است. در این رابطه نیز از رسانه ها برای یاری و حمایت در بخشی از این تعامل دعوت کرده ایم زیرا بخشی از تولیدات داخلی، شامل موسیقی ایرانی نیز می شود.

وی با بیان اینکه موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، میراث کهن ماست اضافه کرد: این تولیدات داشته های فرهنگی کشور ما هستند و امسال باید به طور جدی تری، با یاری همه نهادها به آن بپردازیم. در این رابطه خانه موسیقی موظف به بستر سازی و تعامل با نهادها در رابطه با حمایت از تولیدات داخلی و تبیین هر چه بهتر شعار سال را دارد.

502

کد خبر: 932727

وب گردی

وب گردی