انتخاب سریع شهردار  به نفع شهر و شهروندان تهرانی است

رئیس سابق شورای شهر تهران درباره نحوه عملکرد شورای پنجم برای انتخاب شهردار جدید گفت : اعضا شورای شهر باید هرچه سریع نسبت به انتخاب شهردار جدید تهران اقدام کنند چرا که به نفع شهر و شهروندان تهرانی است.

مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت :سرپرست انتخاب شده از سوی شورای شهر تا سه ماه می تواند شهرداری را اداره کند ، در این بازه زمانی شورا باید شهردار جدید را معرفی و انتخاب کند.

وی گفت: اگر در این مدت شهردارجدید ، معرفی یا انتخاب نشود ، فرمانداری بدلیل عدم توانایی شورا می تواند وارد عمل شود و این موضوع را به کمیته حل اختلاف مرکزی برده تا در این باره تصمیم نهایی گرفته شود.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود : با همه این تفاسیر امید است شورای پنجم هرچه سریعتر فرد مورد نظر را انتخاب کند که خود اعضاء برای انتخاب شهرداری بازه زمانی یک ماهه را پیش بینی کرده اند.در واقع اقدام سریع برای انتخاب شهردار ، به نفع شهر و شهروندان تهرانی است.

چمران در ادامه گفت : این روزها انتخاب شهردار بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرده است که بنده چندین بار به این موضوع اشاره کرده ام که با مخالفت و اعتراض های بسیار نیز مواجه شده ام .

امید است شورای پنجم هرچه سریعتر فرد مورد نظر را انتخاب کند که خود اعضاء برای انتخاب شهرداری بازه زمانی یک ماهه را پیش بینی کرده اند.در واقع اقدام سریع برای انتخاب شهردار ، به نفع شهر و شهروندان تهرانی است



وی تصریح کرد : شهردار نباید شخصیتی باشد که شهرداری را به یک بنگاه سیاسی تبدیل کند، ،مدیریت شهری نیاز به تخصص دارد ، در واقع شهردار باید برای نظم بخشیدن و اداره شهر وارد شهرداری شود.

عضو سابق شورای شهر تهران افزود : البته از نظر سیاسی باید با دولت ، مجلس و مردم تعامل داشته باشد ،اما این که شهرداری جناحی باشد یا وارد فازهای سیاسی شود ، شهر و شهروندان تهرانی با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند.

مهدی چمران در پایان گفت : توان اجرایی شهردار باید بالا باشد چرا که شهرداری متشکل از کارهای مدیریتی، هماهنگی ،سازماندهی و کاملا اجرایی است وبحث علمی مدیریت شهری به ویژه شهر سازی آینده شهر را سازماندهی می کند.


خبرنگار:حسین طالبی


706

کد خبر: 932746

وب گردی

وب گردی