ماکسیموویچ: هر تیرانداز برای آمادگی به ۱۵ تا ۲۰ هزار تیر نیاز دارند

گزینه سرمربی تیم ملی تیراندازی در مورد شرایط تیم ملی، گفت‌: بچه‌ها در رشته تفنگ آمادگی خوبی به سر می برند اما برای رشته خفیف باید بیشتر کار کنند.

به‌ گزارش ‌ایسکانیوز ، گوران ماکسیموویچ، گزینه هدایت تیم‌ ‌ملی تیراندازی در جمع خبرنگاران، در مورد شرایط آمادگی تیراندازان ایرانی، اظهار کرد: با توجه به این که تیراندازان در رشته تفنگ بادی از ماه‌ها قبل تمرین داشته‌اند، در این رشته شرایط خوب است و بچه‌ها در شرایط آمادگی خوبی به سر می‌برند، اما در رشته خفیف باید این را بگویم که چون تمرینات کمتری انجام شده است و نیز مسابقات کمی در این رابطه برگزار شده است، باید بیشتر کار کنیم و البته زمان خوبی هم تا بازی‌های آسیایی جاکارتا در اختیار داریم و باید تیم را در این رشته آماده کنیم. همچنین اکنون تیم‌ ‌ملی برای حضور در کاپ جهانی به کره‌جنوبی اعزام می‌شود و می‌توانیم عملکرد بچه‌ها را در این رقابت‌ها بررسی کنیم و آنها را زیر نظر بگیریم.

او در پاسخ به این سوال که شرایط تیراندازان خانم و آقا به صورت مجزا چگونه است، بیان‌ کرد: شرایط تیم در بخش بانوان و آقایان یکسان است. از لحاظ آماده سازی تیم خانم ها در شرایط خوبی قرار دارد. جام بزرگ در رشته خفیف خوب کار کرده است، اما از طرفی در ابتدای راه است. تیراندازان آقایان هم شرایط خوبی دارند. جوانان و نوجوانان خوبی نیز داریم که در رقابت‌های اخیر (مسابقات آزاد) رکوردهای خوبی را ثبت کرده‌اند.

گزینه سرمربیگری تیم‌ ‌ملی تیراندازی ایران در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که آیا برای المپیک تیراندازان جدیدی به تیم‌ ‌ملی ‌اضافه خواهند شد یا خیر، اظهار کرد: اکنون هدف کوتاه مدت ما مسابقات کاپ جهانی مونیخ و کره جنوبی است. هدف اصلی ما و فدراسیون نیز بازی‌های آسیایی جاکارتا است، من امیدوارم که با تکیه بر این ورزشکاران که بسیاری از آنها جوان هستند نتیجه‌ خوبی را کسب کنیم. ما استعدادهای خوبی در این رشته در ایران داریم. که می‌توانیم در توکیو و همچنین به نوبت در رقابت‌های دیگر از آنها استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا قراردادش با فدراسیون قطعی است یا خیر، گفت‌: نمی‌دانم، اما امیدوارم که این طور باشد. فردا (چهارشنبه) همه چیز مشخص می‌شود.

گزینه سرمربیگری تیم‌ ‌ملی تیراندازی در پاسخ به این سوال که چرا احمدی به طور جدا تمرین می‌کند، خاطر نشان کرد: با توجه به این که برنامه‌ریزی شده است که صبح تفنگ بادی و بعد از ظهر رشته خفیف را تمرین کنیم. احمدی بعد از ظهر برنامه دارد و نمی‌تواند در تمرینات حاضر شود. بنابراین تمرینات بعد از ظهر خود را صبح انجام خواهد داد. ما به احمدی در مسابقات قهرمانی جهان در هر دو ماده نیاز داریم.

وی در مورد پیش‌بینی‌اش از مسابقات کاپ جهانی کره جنوبی، بیان‌ کرد: ما تیم خوبی در کاپ جهانی داریم. هدف اصلی ما کسب مدال نیست. مهم این است که سطح ورزشکاران را بسنجیم. البته برای کسب مدال هم اهدافی خواهیم داشت. هفت ، هشت ماه است که تیراندازان تمرین داشته‌اند اما در مسابقه‌ای شرکت نکرده اند.

ماکسیموویچ در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که شرایط تیراندازی ایران چگونه است، گفت‌: امکانات خوب است. تجهیزات خوبی فراهم است. ایران سالن فینال خوبی در اختیار دارد که در دنیا بی نظیر است و خیلی از کشورهای این شرایط را ندارد. تجهیزات و سلاح‌ها همه در سطح خوب و به روز هستند و این به ورزشکاران کمک می‌کند تا بتوانند در سطح بین‌المللی حضور داشته باشند. شرایط تمرین نیز خوب است. باید فشنگ و ساچمه‌ها تست کنیم و ان‌شاء‌الله این مشکل حل خواهد شدو تمرینات تیم‌ ‌ملی به خوبی تا بازی‌های آسیایی جاکارتا پیش خواهد رفت.

گزینه سرمربیگری تیم‌ ‌ملی تیراندازی ایران در پاسخ به این سوال که آیا به تعداد کافی ساچمه در اختیار تیراندازان است، خاطر نشان کرد: در سطح دنیا اگر ورزشکاری بخواهد برای رقابتی آماده شود ۱۵ تا ۲۰ هزار تیر باید شلیک کند.

تمرینات تیم‌ ‌ملی تیراندازی برای حضور در رقابت‌های کاپ جهانی کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) پیگیری شد. رقابت‌های کاپ جهانی کره جنوبی از ۳۱ فروردین ماه تا دهم اردیبهشت ماه به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود و ایران در این رقابت‌ها ۲۸ نماینده در دو رشته تفنگ و تپانچه خواهد داشت.

این اسامی ملی پوش تراندازی حاضر در رقابت های کره جنوبی:

علی دوستی، رامتین بشارتی، مرضیه پرورش نیا، غزاله جهاندار، امیرحسین آقازاده، علی حافظی، محمد حسین پرورش نیا و رضا آقاجانی در رشته اهداف پروازی، جواد فروغی، ابرهیم برخورداری، عرفان صلواتی، مرتضی علی محمدی، محمد احمدی، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی، آمیتیس جعفری، فاطمه قدرت آبادی و سارا میرابی در رشته تپانچه و حسین باقری، پوریا نوروزیان، مهیار صداقت، امیرسایوش ذوالفقاریان، امیرمحمدنکونام، الهه احمدی، نجمه خدمتی، مه لقا جام بزرگ، سیده زهرا هاشمی و نرجس امام قلی نژاد

602

کد خبر: 932749

وب گردی

وب گردی