نرخ جدید کرایه های  اتوبوس/ خارج شدن اتوبوس های فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت :لایحه تعیین نرخ کرایه اتوبوس و مینی بوس شهر تهران طبق روال هر ساله از طرف شهرداری تهران به شورای محترم اسلامی شهر تهران ارائه شده است.

پیمان سنندجی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیورگفت: لایحه نرخ کرایه اتوبوسرانی در هفته پایانی فروردین ماه، در کمیسیون های تخصصی شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته و در اولین جلسه نسبت به تصویب و اعلام رسمی نرخ کرایه سال 1397 اقدامات لازم صورت می گیرد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران درباره خارج شدن اتوبوس های فرسوده از سیستم حمل و نقل در سال جدید گفت : شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در حال حاضر با ناوگانی بالغ بر 6200 دستگاه اتوبوس با میانگین طول عمر 10 سال در حال خدمات رسانی به شهروندان محترم تهرانی است که از این تعداد حدود 60% بر اساس مصوبات هیئت محترم دولت به سن فرسودگی رسیده و می بایست از چرخه سرویس دهی خارج شود.

سنندجی گفتنی است : همچنین نظر به عدم تحویل اتوبوس طی سالیان اخیر از سوی دولت محترم و کمبود ناوگان، این شرکت علاوه بر نوسازی ناوگان نسبت به جایگزینی 1000 دستگاه اتوبوس فرسوده و همچنین توسعه و افزودن 1000 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان فعلی خود باید اقدام کند.



گفتنی است پیشنهاد شهرداری برای افزایش نرخ بلیت در بخش خصوصی، افزایش ۱۵ درصدی است. بر اساس پیشنهاد شهرداری نرخ کرایه اتوبوس ها در سال ۹۷ تا ۲.۵ کیلومتر ۶۰۰ تومان، بیش از ۲.۵ تا ۵ کیلومتر ۷۰۰ تومان، بیش از ۵ تا ۷.۵ کیلومتر ۸۰۰ تومان، بیش از ۷.۵ تا ۱۰ کیلومتر ۸۵۰ تومان، بیش از ۱۰ تا ۱۲.۵ کیلومتر ۱۰۰۰ تومان، از ۱۲.۵ تا ۱۵ کیلومتر ۱۰۵۰ تومان، از ۱۵ تا ۱۷.۵ کیلومتر ۱۱۰۰ تومان، بیش از ۱۷.۵ تا ۲۰ کیلومتر ۱۲۰۰ تومان و بیش از ۲۰ کیلومتر ۱۲۵۰ تومان پیشنهاد شده است.

خبرنگار:حسین طالبی

706

کد خبر: 932838

وب گردی

وب گردی