خانه کتاب قلب حوزه نشر است

یک عضو شورای شهر تهران در دیدار با نیکنام حسینی پور، مدیر عامل خانه کتاب، این موسسه را قلب حوزه نشر دانست و گفت: این موسسه جامع ترین بانک اطلاعاتی کتاب در کشور است.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه خانه کتاب، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 تهران صبح امروز سه شنبه (28 فروردین ماه) ضمن دیدار و گفت و گو با نیکنام حسینی پور، مدیر عامل این موسسه از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

در ابتدای این دیدار، نیکنام حسینی پور به ارائه گزارشی از عملکرد خانه کتاب پرداخت. حسینی پور با ارائه فهرست فعالیت های خانه کتاب، به توضیح درباره برگزاری طرح‌های فصلی خانه کتاب، برگزاری جایزه کتاب سال و خدمات اهل قلم، نشان شیرازه و... پرداخت.

حسینی پور بر مساله قاچاق کتاب اشاره کرد و گفت: قاچاق کتاب به صورت جدی در راسته خیابان انقلاب در حال اتفاق است و باید با پرداختن به آن دغدغه برای مسئولان ایجاد کنیم تا ناشران، کتابفروشان و اهالی قلم از طریق آن متضرر نشوند.

وی همچنین از آمادگی موسسه خانه کتاب برای همکاری های لازم با شهرداری منطقه یازده در برگزاری برنامه های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: برگزاری تورهای فرهنگی برای اهل قلم، در نظر گرفتن امکانات رفاهی برای اهالی قلم، تامین و تجهیز کتابخانه های شهرداری منطقه یازده از دیگر اقدامات مشترکی است که موسسه خانه کتاب می تواند با شهرداری منطقه یازده انجام دهد.

احمد مسجد جامعی نیز در این دیدار ، موسسه خانه کتاب را قلب حوزه نشر دانست و گفت: این موسسه جامع ترین بانک اطلاعاتی کتاب در کشور است و هدف اصلی از تاسیس آن تحقق همین هدف بود. این موسسه از زمان تاسیس تاکنون رشد قبال توجه کرده است.

بازدید از بخش های مختلف موسسه خانه کتاب اعم از مرکز کتاب پژوهی ایران، سرای اهل قلم و خبرگزاری کتاب ایران، شابک و دبیرخانه جوایز فرهنگی و آشنایی با اهداف و برنامه های این بخش ها از دیگر برنامه های این دیدار بود.

502

کد خبر: 932847

وب گردی

وب گردی