رئیس شورای شهر قم: چیزی به نام مجوز قهوه خانه وجود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر قم در واکنش به نگرانی علما نسبت افتتاح قهوه‌خانه در قسمت هایی از این شهر گفت: نظر علما برای تمام ما محترم است و دستگاه های نظارتی و مسوول موظف هستند بر عملکرد قهوه خانه هایی که مجوز دارند، نظارت داشته باشند.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، هفته گذشته رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که افتتاح قهوه‌خانه در قسمتی از قم نگرانی‌هایی برای دلسوزان استان به وجود آورده، گفت: کسی منکر شادی مردم نیست، اما نباید این شادی به ناهنجاری و رقص و پایکوبی تبدیل شود به همین دلیل این مسئله و نظارت بر اماکنی مانند قهوه‌خانه‌ها نیازمند توجه بیشتری است.

عبدالله جلالی در رابطه با این موضوع در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: اماکنی که در قانون تعریف و مجوزهای قانونی را دریافت کرده اند اجازه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هر مرکز، موسسه یا مجموعه خدمات رسانی که در قانون تعریف شده و مجوزهای قانونی را گرفته می تواند در چارچوب مجوزهای قانونی اش فعالیت و دستگاه های مرتبط بر عملکردش نظارت داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: این مجوز تفاوتی ندارد که برای رستوران، هتل یا مرکز تجاری باشد؛ هر مکانی که براساس قانون نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته و اجازه فعالیت دارد ما آن را به رسمیت شناخته و دستگاه های نظارتی و مسوول باید بر عملکرد آن مکان نظارت داشته باشند.

جلالی در پاسخ به این سوال که آیا قهوه خانه ها اجازه افتتاح در شهر را دارند یا خیر، گفت: چیزی به نام مجوز قهوه خانه وجود ندارد، ممکن است این اماکن در قالب اغذیه فروشی، رستوران مجوز فعالیت را دریافت کرده باشند، شاید بیشتر از قدیم این نام مرسوم بوده است اما در حال حاضر رستوران سنتی یا سفره خانه سنتی می گویند.

رئیس شورای شهر قم افزود: نظر علما برای تمام ما محترم است اگر بحثی بوده شاید در آن موضوع یک مساله فقهی وجود داشته که ما از آن بی اطلاع هستیم و در این موضوع ورود پیدا نخواهیم کرد.

وی با بیان این که در صورت مرتکب شدن گناهی در هر جایی شرع آن را نخواهد پذیرفت، گفت: در هر جایی که بر خلاف شئونات اسلامی اقداماتی صورت گیرد هیچ شخصی خلاف شئونات را تایید نخواهد کرد و با آن موضوع برخورد خواهد شد.

901/900

کد خبر: 932870

وب گردی

وب گردی