روسیه: آمریکا پشت پرونده اسکریپال و حمله شیمیایی سوریه است

یکی از مقامات روسیه اظهار داشت بعد از سخنانی که در مورد جاسوس دو گانه روس و حملات شیمیایی در سوریه زده شد می توان به این نتیجه رسید که همه آن ها رویدادهایی هدایت شده از طرف آمریکا بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، یک سری از حوادث اخیر و قابل توجه شامل پرونده اسکریپال و حمله شیمیایی ادعایی در سوریه، منجر به وخامت روابط میان غرب و روسیه شده است.

میخائیل بابیچ، نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در منطقه فدرال ولگا به اسپوتنیک گفت: امروز کاملا واضح است که پرونده اسکریپال، تحریم‌های اقتصادی و داستان تولید و استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه و نیز حملات موشکی متعاقب در سوریه تماما روندها و حوادثی مرتبط هستند که از سوی ایالات متحده آمریکا و متحدان آن هدایت می‌شوند.

این مقام که رئیس سابق کمیسیون دولت در خلع سلاح شیمیایی است، تاکید کرد: هر انسان عاقلی که اطلاعات موجود را تجزیه و تحلیل کرده باشد، به همین نتیجه می‌رسد.

به گفته این مقام، سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) عامل امحای تسلیحات شیمیایی در روسیه است و این نهاد در ارزیابی اتهام روسیه در پرونده سرگئی اسکریپال، افسر اطلاعاتی سابق روسیه که در انگلیس دچار مسمومیت با عامل اعصاب شد، "تواضع غیر معمولی" نشان داد، گرچه قبلا امحای تمام تسلیحات شیمیایی در روسیه را تایید کرده بود.

میخائیل بابیچ تاکید کرد: به لحاظ حقوقی مسوولیت اولیه بر عهده سازمان منع تسلیحات شیمیایی است. طی ۲۰ سال گذشته تمام هفت تاسیسات روسیه ۱۰۰ تا ۱۷۰ بار مورد بازرسی قرار گرفتند. پس عملا غیر ممکن است اتفاقی بدون اطلاع، بدون نظارت و بدون کنترل انجام شده باشد. غیر ممکن است. شهرت روسیه به عنوان نابودگر سلاح‌های شیمیایی بی‌عیب و نقص است و غیر ممکن است که بتوان آن را تضعیف کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 932905

وب گردی

وب گردی