رژیم صهیونیستی از ورود شهردار فر انسوی به این کشور جلوگیری  کرد

پاتریس لوکلرک، شهردار شهر ژنویلیه در فرانسه به دلیل حمایت از تحریم رژیم صهیونیستی، اجازه ورود به فلسطین اشغالی را نیافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، وزارت کشور و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در بیانیه ای عدم اجازه ورود به پاتریس لوکرک به دلیل طرفداری او از جنبش «بی دی اس» (بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی) را تائید کرد.

پاتریس لوکرک در واکنش به تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی از آنها انتقاد کرد. به گفته این شهردار فرانسوی، رژیم صهیونیستی به دلیل دفاع او از حقوق فلسطینیان به وی اجازه ورود نداده است.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در ماه مارس سال گذشته میلادی قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن طرفداران جنبش «بی دس اس» اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.

آریه درعی، وزیر کشور و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی می گوید: «ما به کسانی که علیه رژیم صهیونیستی اقدام می کنند، اجازه نمی دهیم وارد کشور شوند و اقدامات تحریک آمیز انجام دهند.»

پاتریس لوکرک اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی پس از شش ساعت بازداشت و شش جلسه بازجویی به وی اجازه سفر به بیت المقدس نداده است. وی خواستار مداخله امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در این ماجرا شده است. شهردار ژنویلیه همچنین از رئیس جمهوری کشورش خواسته است فلسطین را به طور رسمی به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسد.

هدف جنبش «بی دس اس» اعمال فشار بر دولت اسرائیل برای پایان اشغال سرزمین های فلسطینی است. این جنبش از مبارزه مشابهی علیه حکومت آپارتاید در آفریقای جنوبی الهام گرفته است.

دولت رژیم صهیونیستی ضمن مقابله با جنبش تحریم این کشور آن را مصداق نقض مشروعیت این کشور می داند. رژیم صهیونیستی ماه ژانویه فهرستی از حدود ۲۰ سازمان مدافع حقوق فلسطینیان را که اعضای آن اجازه ورود به رژیم صهیونیستی ندارند، منتشر کرده بود.

کد خبر: 932920

وب گردی

وب گردی