اجازه نمی‌دهم هیچ‌کسی با پارتی و فامیل‌بازی در دانشگاه آزاد پست و مقام بگیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه همه بدانند که سیستم شایسته‌سالاری را در دانشگاه آزاد لحاظ خواهم کرد گفت: اجازه نمی‌دهم هیچ‌کسی با حزب و گروه‌بازی، پارتی‌بازی، فامیل‌بازی، تملق و چاپلوسی در دانشگاه آزاد اسلامی به پست و مقام برسد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه جلسات خود با معاونان و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی برنامه های عملیاتی سال 97 با حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران کل این معاونت دیدار و گفت وگو کرد.

دکتر فرهاد رهبر در این جلسه با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، گفت: باید در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شاخص‌هایی در بخش فرهنگی به منظور رتبه‌بندی واحدها تعریف شود تا براساس آن واحدهای برتر شناسایی و مورد تشویق قرار گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر به کارگیری افراد کاردان و متعهد در حوزه فرهنگی، گفت: افرادی که توانایی و آمادگی انجام امور فرهنگی را دارند، شناسایی شده و در حوزه فرهنگی و دانشجویی به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های پژوهش و فناوری و آموزش و تحصیلات تکمیلی فعالیت‌های مثبت و مفیدی انجام شده، گفت: در حوزه‌ فرهنگی هنوز خلأهایی وجود دارد که وظایف مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

دکتر فرهاد رهبر خاطرنشان کرد: نباید به دنبال گزارش دادن باشیم، بلکه باید کارهایی انجام دهیم که اثربخشی بیشتری داشته باشد. دانشگاه آزاد اسلامی شبکه بسیار بزرگی است که باید به جهت امور فرهنگی، هرمی ساخته شود تا زمانی که کاری در رأس آن انجام می‌شود، در بدنه هم ملموس و تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه نباید از ایجاد شبکه فارغ‌التحصیلان غافل شد و باید در راستای اهداف دانشگاه آزاد از آنها استفاده کرد، به معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیران کل این حوزه توصیه کرد در امور فرهنگی با سازمان سما هماهنگی داشته باشند تا امور برنامه‌ریزی‌ شده معاونت فرهنگی و دانشجویی با امور فرهنگی سازمان سما هماهنگ باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل «شورای فرهنگی راهبردی» گفت: با تشکیل این شورا و تعریف شرح وظایف آن، امور فرهنگی دانشگاه بهتر و سهل‌تر دنبال خواهد شد.

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه شما باید هنر استفاده از شبکه‌های ایجاد شده را داشته باشید، تاکید کرد: شبکه‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که توسط دیگران هدایت و فرماندهی می‌شود. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی باید اهداف و منافع ملی نظام را دنبال کند. ما باید بتوانیم مطابق با اهداف و نظریه‌های معظم له گام برداریم و در کشور آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و در رفع آنها اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید در خدمت نظام و اهداف مقدس جمهوری اسلامی باشد، خطاب به معاون و مدیران کل حوزه فرهنگی دانشگاه، گفت: آسیب‌های اجتماعی نو را پیدا کنید و برای آنها راه‌حل بیابید، چرا که مطمئناً آسیب‌های اجتماعی امروز کشور با 5 سال گذشته متفاوت است. به دنبال طرح‌های کلی به نفع نظام باشید، نه اینکه نگاهتان به طرح‌های کاسبکارانه باشد. برای چاره‌اندیشی درباره آسیب‌های اجتماعی باید طرح‌های نو داشت. باید در سیاست‌ها و برنامه‌ها طوری رفتار کنیم که با آسیب مواجه نشویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از تحول نهراسید حتی اگر منجر به اتفاقی در دانشگاه شود و یا به قیمت کاهش درآمد در دانشگاه آزاد اسلامی بیانجامد. اگر درآمدزایی به قیمت مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باشد و یا به نفع نظام نباشد، درآمد برای دانشگاه آزاد برکت نخواهد داشت. باید در کنار درآمد، به دنبال حل مشکلی از نظام و رفع آسیب‌های اجتماعی باشیم.

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه سیاست ما در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه‌سازی و نظارت سیستماتیک است تا با تخلف کمتری مواجه باشیم، گفت: به منظور برنامه‌ریزی فرهنگی برای کشور، اول باید در اصلاح فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه ملاک تصمیم‌گیری بنده برای پست‌های مدیریتی، شایسته‌سالاری و داشتن شاخص‌های مدیریتی است، گفت: همه بدانند که سیستم شایسته‌سالاری را در دانشگاه آزاد لحاظ خواهم کرد و اجازه نمی‌دهم هیچ‌کسی با حزب و گروه‌بازی، پارتی‌بازی، فامیل‌بازی، تملق و چاپلوسی در دانشگاه آزاد اسلامی به پست و مقام برسد.

201

کد خبر: 932986

وب گردی

وب گردی