علی‌قارداشی: حضور تنیس روی میز در جاکارتا قطعی شد/ ارتقای رنکینگ می تواند به نفع ما تمام شود

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: سهمیه المپیک 2020 توکیو از طریق رنکینگ جهانی تا حدود بسیاری به نفع کشورهای اروپایی است ولی در هر شرایطی ارتقای رنکینگ می تواند به نفع ما تمام شود

مهرداد علی قارداشی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد وضعیت تنیس روی میز ایران اظهار داشت: خدا را شکر شرایط بسیار خوبی داریم. در این سال ها در رده های سنی مختلف چه در بخش مردان و چه در بخش بانوان، شاهد ارتقای رنکینگ جهانی ورزشکاران خود بوده ایم. مسابقات ملی نیز در بیشتر استان ها برگزار شد و سعی کردیم عدالت را اجرا کنیم و رقابت ها را تنها به پایتخت محدود نکنیم.

وی ادامه داد: همه این عوامل به ما کمک کرد که اردوی تیم ملی بسیار خوب برگزار شود. هدف ما برگزاری با کیفیت لیگ تنیس است که طبیعتا تیم ملی قدرتمندی را تحویل می دهد. خوشبختانه در فروردین ماه امسال، سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را کسب کردیم و تلاش مان را به کار می گیریم تا حضور پر قدرتی در این مسابقات داشته باشیم و رنکینگ خود را بهبود ببخشیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: در دو سال گذشته که فدراسیون را تحویل گرفته ام، کارهای عمرانی بسیار زیادی انجام داده ایم و 500 میلیون تومان هزینه برای بهسازی و نوسازی کمپ های تیم ملی هزینه کرده ایم. زیرساخت ها را برای ورزشکاران مان ترمیم کرده ایم تا شاهد موفقیت هر چه بیشتر آنها در رقابت های جهانی باشیم. در سال گذشته 4 ورزشکار درجه یک را از کشور کره شمالی به ایران آوردیم و بین تیم های لیگ تقسیم کردیم که منجر به افزایش کیفیت لیگ ما شد.

علی قارداشی در خصوص کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو از طریق رنکینگ جهانی گفت: البته این موضوع تا حدود بسیاری به نفع کشورهای اروپایی است ولی در هر شرایطی ارتقای رنکینگ می تواند به نفع ما تمام شود. در تلاش هستیم با جذب اسپانسر و مصرف بهتر منابع فدراسیون، ورزشکاران را تقویت کرده و در نتیجه شاهد صعودشان در رنکینگ باشیم. ما نیروهای با تجربه ای مثل افشین نوروزی و احمدیان را در کنار برادران عالمیان قرار دادیم تا بتوانیم نتایج خوبی در مسابقات جهانی سوئد بگیریم.

وی در پایان گفت: طبق اعلام محمدرضا داورزنی و شاهرخ شهنازی در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، حضور تنیس روی میز در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا قطعی شد چرا که راه کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات جاکارتا هموار می شود.

602

کد خبر: 932992

وب گردی

وب گردی