«تاریخ زیبایی» به چاپ چهارم رسید

کتاب« تاریخ زیبایی» نوشته اومبرتو اکو، به همت موسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری(متن) وابسته به فرهنگستان هنر برای چهارمین‌بار منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگستان هنر، چاپ چهارم کتاب تاریخ زیبایی اثر اومبرتو اکو به بازار نشر رسید.

در مقدمه کتاب آمده است: « زیبا به همراه صفاتی چون«ملیح»، «قشنگ»، یا «والا»، «شگفت‌آور» و «عالی»‌ صفتی است که برای اشاره به چیزی به کارمی‌بریم که ازآن خوشمان می‌آید. به این مفهوم، به نظر می‌رسد آنچه زیباست خوب هم هست، و در واقع در دوره‌های متفاوت تاریخی میان زیبایی وخوب رابطة نزدیکی وجود داشته است.»

او در بخش دیگری از مقدمه کتاب آورده است: «فرد تشنه‌ای که چشمه‌ای می‌یابد و به سویش می‌شتابد، درباره زیبایی آن تفحص نمی‌کند. ممکن است پس از رفع تشنگی این کار را بکند. این مثال تفاوت میان حس زیبایی و اشتیاق را توضیح می‌دهد.»

اکو در این کتاب تلاش کرده در بررسی نظریه‌های زیبایی طی سده‌های متمادی، ابتدا مواردی را شناسایی کند، که در فرهنگی خاص یا دورۀ خاصی از تاریخ به دلایلی خوشایند و تأمل‌برانگیز تشخیص داده شده باشند. از این رو این کتاب، با هیچ‌یک از مفاهیم پیش انگاشته شدۀ زیبایی آغاز نمی‌شود؛ بلکه به بررسی چیزهایی می‌پردازد که بشر، آنها را طی هزاران سال، زیبا به شمار آورده است.

چاپ چهارم تاریخ زیبایی در 17 فصل و با شمارگان 1000 نسخه، در 232 صفحه و به قیمت 26 هزار تومان توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) عرضه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب‌فروشی فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1550 تهیه کنند.

502

کد خبر: 932993

وب گردی

وب گردی