همایش بین المللی پزشکی آکادمیک فرصت آموزشی خوبی برای پزشکان آینده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: همایش بین المللی پزشکی آکادمیک فرصت آموزشی خوبی برای پزشکان آینده است.

دکتر سید علی ابطحی، در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز گفت: این همایش برای اولین بار است با همکاری اساتید داخلی و خارجی این با هدف مبادله تجربیات بالینی و پژوهشی برترین اساتید حوزه پزشکی برگزار می شود.

وی با اشاره به سرعت بالای ارتقای سطح آموزش پزشکی در دنیا، افزود: با وجود دانشگاه های علوم پزشکی در جهان، پیشرفت و تولید علم در دهه اخیر بسیار افزایش داشته است به صورتی که شاهد ارتقای همزمان آموزش و پژوهش در این حوزه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به لزوم تبادل تجربیات اساتید پزشکی اشاره و اضافه کرد: اساتید خارجی دعوت شده به این همایش امکانات آموزشی و درمانی ما را ارزیابی می‌کنند تا با ارائه نظرات خود به ارتقای آن کمک کنند.

وی با تاکید بر ضرورت مبادله علمی افزود: مبادله علمی به خصوص در حوزه پزشکی که در درمان بسیار اثرگذار است ضرورت زیادی دارد چرا که آموزش است که به درمان منتهی می شود.

ابطحی ادامه داد: دانشجویان پزشکی در این همایش با آخرین روش های علمی برای درمان آشنا می شوند و این همایش فرصت آموزشی بسیار خوبی برای این پزشکان آینده حاضر در این همایش است.

وی با اشاره به ضعف‌های طرح سلامت گفت: در این طرح بیمارستان از زمان پذیرش تا زمان ترخیص بیمار را بیمه می‌کرد، اما به دلیل اعتبارات ناکافی بخش درمان نتوانست پاسخگوی هزینه های درمانی بیمارستانها باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: در طول اجرای طرح سلامت تغییرات بسیار خوبی در توسعه آموزش و توسعه خدمات داشتیم و ما در بیمارستانهای دانشگاه آزاد اسلامی تعرفه‌های درمانی را به تعرفه های دولتی نزدیک کردیم.

وی با اشاره به تجربیات خود در سازمان تامین اجتماعی همسو نبودن برنامه ها با هزینه ها را یکی از ضعف‌های اصلی سیاستگذاری در حوزه بیمه درمانی دانست و گفت: در حوزه پزشکی اعتبارات زیادی باید در نظر گرفته شود و اگر ارائه خدمت با کیفیت بالا را خواهانیم با این اعتبارات شدنی نیست و باید منابع را با مصارف همخوان کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه اولین همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران صبح امروز در سالن همایش‌های بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.این همایش توسط دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با همکاری دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج با موضوع بیماریهای داخلی، عفونی، سم‌شناسی، غدد، مغز و اعصاب برگزار می‌شود.

201

کد خبر: 933004

وب گردی

وب گردی