استقامت و آمادگی امروز نیروهای مسلح در برابر تهدیدات برای بزرگی و عظمت ایران فرداست

فرمانده جدید قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش گفت: امروز چشم دنیا به ایران و ایرانی است که چگونه با آمادگی، توانایی و هوشیاری، تهدید را به تبدیل به فرصت و از درس آموخته های خیبر و کربلا استفاده می کند.

به گزارش ایسکانیوز، به مناسبت روز ارتش بخشی از توان تجهیزاتی نیروهای سه گانه ارتش و سپاه در قالب رژه موتوری در بلوار ساحلی شهر بندرعباس به نمایش گذاشته شد.

امیر دریادار دوم افشین تاشک در آیین بزرگداشت روز ارتش در ساحل نیلگون خلیج فارس با اشاره به فلسفه نامگذاری روز ارتش، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب، توطئه گران و فتنه انگیزان در اندیشه انحلال ارتش بودند که با درایت معمار کبیر انقلاب در سال 58، روز 29 فروردین ماه به عنوان روز ارتش نام گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) روز ارتش را با عبارت حکیمانه «لحظه شادی تمامی بندگان خدا و یاس و ستمگران» به عنوان نقطه عطفی درخشان و افتخارآمیز یاد کردند، افزود: از آغازین روزهای پیروزی انقلاب، توطئه ضدانقلاب با تحریک استکبار در مناطق مختلف کشور آغاز شد و نیروهای ارتشی برای خنثی سازی سازی آن حضوری پررنگ و همراه با فداکاری در این مناطق داشتند.

امیردریادار دوم تاشک همچنین از جنگ تحمیلی و دفاع همه جانبه و ایستادگی مقال زدنی ملت ایران به عنوان دومین چالش مهم برای انقلاب نام برد و بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس 48 هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرد.

‌فرمانده جدید قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش از تامبن امنیت مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به عنوان یکی دیگر از مامویت های مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: امروز ارتش به همراه سایر نیروهای مسلح با اتحاد و همدلی که همگی نشان از دوراندیشی و نتیجه تصمیم اراده مبارک رهبر کبیر انقلاب اسلامی دارد در دفاع از مرزهای فیزیکی و عقیدتی نظام جمهوری اسلامی در آمادگی کامل بسر می برد.

تاشک با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اتکا به الطاف الهی موجب افتخار، عظمت، توانمندی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، یادآور شد: حضرت علی(ع) در این باره می فرمایند: سربازان به اذن خداوند دژ مردم، زینت زمامداران و مایه عزت دین و امنیت هستند.

وی تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای با بهره گیری از کارکنان متدین، متعهد و متخصص روز به روز بر توانایی و آمادگی خود افزوده و بیش از گذشته دارای روحیه و انگیزه اجرای مأموریت می باشند.

امیر دریادار دوم تاشک با اشاره به اینکه پایمردی و از خودگذشتگی دیروز شهدا، جانبازان و ایثارگران مایه سرافرازی امروز است، اظهار کرد: استقامت و آمادگی امروز ارتش و سایر نیروهای مسلح در برابر تهدیدات برای بزرگی و عظمت ایران فرداست.

وی در پایان تاکید کرد: ما سربازان ولایت در این روز ضمن تجدید میثاق با ولی امر مسلمین فرماندهی کل معظم قوا اعلام می نماییم برای حفظ عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حراست از کشور ایران با تمام قدرت ایستاده و از نثار جان خود دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، انسجام و توان عملیاتی نیروهای پدافند – انتظامی و بسیج در قالب مراسم سان و رژه هم دیگر برنامه گرامی داشت روز ۲۹ فروردین در بندرعباس بود . در این مراسم انواع تسلیحات تولید داخل – سامانه‌های رصد و رهگیری – سامانه‌های جنگ الکترونیک و موشک‌های ساحل به دریا و انواع تجهیزات نظامی قابل حمل نیز به نمایش گذاشته شد.

امروز همچنین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در خلیج فارس مراسم رژه برگزار کرد. در این رژه انواع شناورها و موشک اندازها و زیر دریایی‌های کلاس طارق و غدیر شرکت کردند.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 933076

وب گردی

وب گردی