به جای حرف زدن در مورد غزه، پول قایق تفریحی تان را به آنها بدهید

برنی سندرز سناتور دموکرات آمریکا از بی توجهی کشورهای ثروتمند منطقه به ویژه عربستان نسبت به مشکلات مردم غزه انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، "برنی سندرز" عضو مجلس سنای آمریکا، از بی توجهی کشورهای منطقه به ویژه عربستان به مصیبت های فلسطینیان غزه و کمک به آنها انتقاد کرد. این سناتور دموکرات در اجلاس سالانه سازمان «جی ستریت» متعلق به یهودیان آمریکا از بن سلمان خواست از مردم غزه حمایت کند.

وی افزود: ولیعهد سعودی چندی پیش یک قایق تفریحی به مبلغ 500 میلیون دلار خریداری کرد چرا که اعتقاد داشت آن قایق زیباست. من نیز معتقدم کاخ او به ارزش 300 میلیون دلار زیباست.

سندرز خطاب به ولیعهد سعودی و دیگر کشورهای ثروتمند منطقه گفت: سخن گفتن از مشکلات مردم غزه را پایان دهید و برای معالجه مشکلات آنها کاری انجام دهید، من شنیدم پادشاه سعودی 50 میلیون دلار به آنروا کمک کرده است اما این مبلغ تنها 10 درصد هزینه ای است که ولیعهد برای قایق تفریحی خود پرداخته است.

ملک سلمان در جریان کنفرانس سران عرب در ظهران از کمک 150 میلیون دلاری برای حمایت از اوقاف اسلامی در قدس و کمک 50 میلیون دلاری به آنروا خبر داد.

مرکز آمار فلسطین اعلام کرد بیش از نیمی از ساکنان غزه در سال 2017 در فقر به سر می برده اند.

نسبت فقر از سال 2007 و آغاز محاصره غزه توسط اسرائیل همچنان در حال افزایش است و با مشکلاتی چون کاهش تولید و ادامه انسداد گذرگاه رفح دست به گریبان است.

موسسات بین المللی اعلام کرده اند غزه در سال 2020 به دلیل نبود آب قابل شرب قابل سکونت نخواهد بود این در حالی است که سازمان ملل در سال گذشته اعلام کرد 80 درصد اهالی غزه در حال دریافت کمک های بشر دوستانه هستند.

کد خبر: 933103

وب گردی

وب گردی