ایتالیا، میزبان نخستین مرحله مسابقات تکواندو  گرندپری ۲۰۱۸

نخستین مرحله مسابقات گرندپری در سال ۲۰۱۸، خردادماه و به میزبانی "رم" ایتالیا برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال 2018، از 11 خردادماه به مدت 3 روز در سالن ورزشی "فُرُ ایتالیکُ" رم برگزار خواهد شد.

این رقابت‌ها با حضور 32 تکواندوکار برتر در هر وزن پیگیری می‌شود و هر کشور با توجه به رنکینگ هوگوپوشان خود می‌تواند حداکثر دو ورزشکار را به این رقابت‌ها اعزام کرده، در صورتی که کشور میزبان در هر وزن براساس رنکینگ 2 مجوز کسب کند؛ یک نفر دیگر را نیز می‌تواند به لیست خود اضافه نماید.

** انتخاب ورزشکاران بر اساس جدول رنکینگ تا اول ماه آوریل 2018 صورت می‌گیرد.

در این دوره از مسابقات فدراسیو‌ های مربوطه می توانند اسامی تکواندوکارانی خود را که در بین 70 نفر اول رنکینگ المپیکی هر وزن قرار دارند، در مرحله نخست ثبت نمایند.

پس از ثبت نام، از سوی فدراسیون جهانی 31 نفر برتر انتخاب می شوند و لیست نهایی به فدراسیون های ملی ابلاغ می‌گردد. این لیست نهایی بوده و در صورت عدم شرکت ورزشکار در مسابقات، تکواندوکار از حضور در دوره‌های بعدی مسابقات گرند پری محروم خواهد شد.

ورزشکاران بر اساس رنکینگ خود سیدبندی می‌شوند و کشور میزبان در صورتی که بر اساس رنکینگ در سید 8 یا بالاتر قرار نگیرد در سید 9 جای داده می شود.

به نفرات اول تا سوم مشترک به ترتیب پنج، سه و هزار دلار جایزه تعلق می گیرد.

گفتنی است؛ در این دوره از مسابقات برای نخستین بار قوانین داوری به روز شده فدراسیون جهانی که در تونس به تصویب رسید اعمال خواهد شد.

602

کد خبر: 933129

وب گردی

وب گردی