اعمال 90 درصد تخفیف در تعرفه بندری تخلیه کالاهای کانتینری در چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از کاهش تعرفه های بندری در سال 97 خبر داد و افزود: تعرفه بندری تخلیه کالاهای کانتینری در بندر چابهار، تا سقف 90 درصد از تخفیف برخوردار می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد راستاد گفت: در صورتی که خطوط کشتیرانی بزرگ موافقتنامه ای با بندر چابهار امضا کنند، هرگونه تخلیه و بارگیری کالا در این بندر، با تخفیف جدید اعمال می شود.

به گفته راستاد، اعمال تخفیف در بندر چابهار برای هزینه انبارداری کانتینرهای خالی تا سقف 75 درصد و هزینه توقف کشتی ها در کنار اسکله، تا 80 درصد خواهد بود، هزینه یدک کش ها و کشتی های لایروبی در این بندر نیز تا 60 درصد تخفیف محاسبه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت سیاست کاهش تعرفه های خدمات بندری و انبارداری گفت: هر اپراتوری که در بنادر کشور در مدت یک سال، 75 هزار تن کالا تخلیه و بارگیری کند، در هزینه هایش بین 50 تا 70 درصد تخفیف داده می شود و اگر 20 هزار کانتینر تخلیه و یا بارگیری کند، از تخفیف 65 درصدی در هزینه های بندری برخوردار خواهد شد.

راستاد یادآور شد: در راستای اعمال کاهش تعرفه ها در 3 سال آینده در بنادر کشور، هزینه توقف کشتی ها در کنار اسکله 10.5 درصد کاهش می یابد.

او افزود: چنانچه شناورهای تجاری کالاهای خود را در بنادر کشور تخلیه و کالاهای صادراتی و ترانزیتی را به سایر بنادر حمل کنند، از 30 درصد تخفیف خدمات بندری برخوردار می شوند.

راستاد با بیان اینکه هزینه تخلیه هر انبار کشتی در ساعات اداری و شب بین 10 تا 24 درصد کاهش یافت، گفت: هزینه باربری کالاهای معدنی در بنادر کشور 10 درصد تخفیف خواهد داشت.

او با اشاره به درآمدهای سازمان بنادر و دریانوردی در سال گذشته افزود: درآمد سازمان در سال گذشته 2 هزار و 536 میلیارد تومان بود اما پیش بینی می کنیم با توجه به اعمال تعرفه های جدید، درآمد سازمان در سال 97 به 2 هزار و 650 میلیارد تومان افزایش یابد.

راستاد افزود: برای حمل کالا از بنادر کشور با شبکه ریلی هزینه های خدمات عمومی 50 درصد تخفیف اعمال خواهد شد و مدت انبارداری در بنادر از 5 روز به 10 روز افرایش یافته است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 933179

وب گردی

وب گردی