بن کتاب به دانش آموزان تعلق نمی گیرد

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال بُن کتاب بین دانش‌آموزان توزیع نمی‌شود و به جای آن کتابخانه‌های مدارس تجهیز می‌شوند، گفت: امسال ۸۰ هزار دانش‌آموز از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای حضور در نمایشگاه کتاب، گفت: با برنامه‌ریزی که انجام شده است، امسال 80 هزار دانش‌آموز از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در قالب اردوهای بازدیدی یکروزه در گروهای سنی از تمام دوره‌های تحصیلی در نمایشگاه کتاب حضور دارند، گفت: در کنار دانش‌آموزان، 4 هزار نفر از فرهنگیان نیز هدایت دانش‌آموزان را بر عهده دارند؛ دانش‌آموزان به تفکیک دختر و پسر از 1500 مدرسه تهران و شهرستان‌های استان تهران هستند.

رمضانی با اینکه امسال بُن کتاب بین دانش‌آموزان توزیع نمی‌شود و به جای آن کتابخانه‌های مدارس تجهیز می‌شوند، ادامه داد: همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب، برای دومین سال با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل انتخاب کتاب توسط مدارس از نمایشگاه، کتابخانه‌های 1500 آموزشگاه تجهیز می‌شود؛ البته مشابه این طرح، 1500 کتابخانه سال گذشته تجهیز شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و معاونت پرورشی آموزش و پرورش طی دو سال، 3 هزار آموزشگاه تجهیز می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم امسال با حضور جمع عظیم دانش‌آموزان و فرهنگیان شاهد شور و نشاط در نمایشگاه کتاب و با تجهیز کتابخانه‌های مدارس شاهد افزایش سرانه مطالعه در میان جوانان ونوجوانان باشیم.


فارس


706

کد خبر: 933214

وب گردی

وب گردی