به دنبال بازارهای هدف جدید برای صادرات LPG هستیم

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز گفت: شرکت بازرگانی گاز وظیفه صادرات فرآورده‌های گازی را برعهده دارد و اکنون نیز در پی یافتن بازارهای هدف جدید برای صادرات ال‌پی‌جی هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدعلی براتی، در حاشیه سومین کنفرانس LPG شرکت آرگوس که دیروز و امروز (سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین) در تهران برگزار شد، گفت: تمامی ماموریت‌هایی که از سوی شرکت ملی گاز برعهده شرکت بازرگانی گاز در زمینه صادرات LPG گذاشته شد، به خوبی انجام شده است.

او با بیان این‌که بازار ایران، بازار بسیار خوبی برای عرضه فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی به بازارهای جهانی است، تصریح کرد: شرکت بازرگانی گاز تا انتهای سال ۹۵، مسئولیت صادرات LPG فاز ۴ و ۵ مجتمع گاز پارس جنوبی و گاز مایع تولیدی پالایشگاه‌های فجرجم و سرخون و قشم را برعهده داشت و این مهم را به خوبی به انجام رساند.

براتی اظهار کرد: براساس مأموریت محوله از سوی شرکت ملی گاز در سال ۹۶ و اعمال تغییرات در برنامه‌ریزی صادرات LPG، بازاریابی و فروش کل LPG پارس جنوبی و گوگرد تولید شده در فازهای مختلف پارس جنوبی به عهده شرکت بازرگانی گذاشته شد و به منظور تخصصی کردن صادرات، تأمین و فروش کالاهای وارداتی از حوزه وظایف ما خارج شد و در واقع، شرکت بازرگانی گاز به موقعیت اصلی خود که همان صادرات فرآورده‌ها بود بازگشت.

به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز، بر همین اساس آمار فروش و صادرات LPG برخی از فازهای پارس جنوبی به رشد صددرصدی در سال ۹۶ رسیده است.

او با بیان این‌که «بنتونیت» محصول جدیدی است که در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تولید شده و ارزش افزوده بالایی دارد، گفت: این محصول ترکیبی از گوگرد و خاک بنتونیت است و در حال حاضر در بخش کشاورزی، مشغول بازاریابی برای این محصول هستیم.

402

کد خبر: 933247

وب گردی

وب گردی