برنامه های استانداری خراسان شمالی در زمینه سازگاری با کم آبی

استاندار خراسان شمالی گفت: احیای قنات ها، تعطیلی تدریجی چاه های غیر مجاز و برداشت از چاه های غیر مجاز و پرضرر، برداشت تنها 25 درصدی از چاه های مجاز، گسترش آبیاری قطره ای بدون هیچ محدودیتی در هکتار و کشت گلخانه ای در شهرستان ها از جمله برنامه های استانداری در زمینه سازگاری با کم آبی در استان است.

به گزارش ایسکانیوز، استاندار خراسان شمالی در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان و روسای شوراهای شهرستان های استان با بیان اینکه مدیریت ملی و محلی با رفاقت امکانپذیر است گفت: بسیاری از اختیارات دولتی باید احصاء و به بخش خصوصی واگذار شود.
محمدرضا صالحی با بیان اینکه کم آبی واقعیت کشور و استان خراسان شمالی است افزود: همه مسئولان باید با ارائه راهکارهای مناسب، سازگاری با کم آبی را در برنامه های کاری خود قرار دهند.
وی افزود: احیای قنات ها، تعطیلی تدریجی چاه های غیر مجاز و برداشت از چاه های غیر مجاز و پرضرر، برداشت تنها 25 درصدی از چاه های مجاز، گسترش آبیاری قطره ای بدون هیچ محدودیتی در هکتار و کشت گلخانه ای در شهرستان ها از جمله برنامه های استانداری در زمینه سازگاری با کم آبی در استان است.
استاندار با اشاره به اینکه در کشت گلخانه ای هیچ محدودیتی وجود ندارد و این کشت را باید افزایش داد گفت: در هر شهرستان یک شهرک گلخانه ای راه اندازی خواهد شد.
روسای شوراهای شهرستان ها هم در این نشست، هدایت طرح های صنعتی که منجر به اشتغال پایدار شود و استفاده از توان مندیهای مدیران شهرستان ها برای انتصاب مدیران استان را مطرح کردند و به بیان مشکلاتی در حوزه گردشگری ،مهاجرت معکوس، بحران آب کشاورزی، مرمت و بازسازی قنات ها و تامین علوفه دامداران پرداختند.

900

کد خبر: 933250

وب گردی

وب گردی