رفع شب مردگی خیابان انقلاب

شهردار منطقه 11تهران از اجرایی شدن طرح " کتاب شبانه" برای رفع شب مردگی خیابان انقلاب خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان با اشاره به ایده شهرداری منطقه 11 برای حفظ جلوه فرهنگی خیابان انقلاب بعد از تاریکی هوا گفت: با توجه به تعطیلی کتابفروشی ها بعد از ساعت 9 شب و شکل گیری نوعی شب مردگی در این خیابان در نظر داریم طرح مطالعاتی را با عنوان "کتاب شبانه " انجام دهیم که برای تحقق این هدف به دنبال جلب مشارکت صاحبان کتابخانه های خانگی ، ناشران ، انجمن های علمی دانشجویی و موسسه خانه کتاب و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هستیم.

وی افزود: تدوین طرح "کتاب شبانه" در مرحله انتخاب مشاور است که تصمیم داریم با تشکیل شورای راهبردی به مشاور خط و مشی بدهیم و امیدواریم ساز و کار اجرایی این طرح در سال 98 اجرایی شود. خوش بین هستیم بتوانیم به عنوان طرح مطالعاتی این طرح ، بخشی از راسته خیابان انقلاب را همین امسال ایجاد کنیم و برای اجرای بهتر این طرح از تجارب توسعه فرهنگی شهرداری تهران نیز استفاده می کنیم.

ایجاد انبارهای کتاب برای استفاده ناشران

شهردار منطقه 11 همچنین با اشاره به برخی فضاهای موجود در این منطقه و امکان استفاده بهینه از آن ها به نفع حوزه نشر، گفت: فضاهایی در این منطقه وجود دارد که ضریب امنیتی پایینی دارند و می توان با تبدیل آن ها به انبارهای کتاب از آن ها استفاده بهینه کرد.

وی محقق شدن این پروژه را نیازمند همکاری اتحادیه ناشران و کتابفروشان و تشکل های نشر دانست و خاطر نشان کرد: یکی از هزینه های قابل توجه اهالی نشر، هزینه انبار داری است که می توان با چنین طرحی در راستای کاهش آن تلاش کرد.

جانمایی ایستگاه های پستی مختص کتاب

آبادیان در ادامه به ایده ایجاد ایستگاه های پستی با کارکرد ویژه کتاب در راسته انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در تدارک انجام آن هستیم؛ ایجاد ایستگاه های پست در این منطقه است که ویژه ارسال کتاب باشند.

وی توضیح داد: ناشران با مراجعه به این ایستگاه ها خواهند توانست در اسرع وقت کتاب هایشان را به کتاب فروشی ها یا مشتریان خود در اقصی نقاط کشور ارسال کنند.

700

کد خبر: 933272

وب گردی

وب گردی