رشد ۱۲۰ درصدی فروش صنایع دستی در سمنان طی نوروز 97

فرماندار سمنان از افزایش ۱۱ درصدی اقامت مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: طی این ایام رشد ۱۲۰ درصدی فروش صنایع دستی را نیز شاهد بودیم.

به گزارش ایسکانیوز، سید عباس دانایی صبح پنج شنبه در اولین جلسه ستاد خدمات سفر سمنان در سال ۹۷ به میزبانی فرمانداری سمنان، ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد خدمات سفر ویژه نوروز سال جاری با تقدیر از دست اندرکاران ستاد در ارائه خدمات به مسافران نوروزی از افزایش ۱۱ درصدی اقامت مسافران و رشد ۱۲۰ درصدی فروش صنایع دستی طی این ایام خبر داد.

وی با اشاره به افزایش آمار بازدید کننده داخلی از بناهای سمنان در نوروز از ۲۷ اسفند ۹۶ لغایت ۱۳ فروردین جاری، در پنج موزه، یک جاذبه طبیعی کویری، ۱۳ اثر تاریخی سمنان گفت: تعداد بازدید کننده ها از رشد ۴۰ درصدی برخوردار بود.

فرماندار سمنان برپایی ۹ پایگاه تاریخی و دو پایگاه اطلاع رسانی گردشگری و استقرار ۲۰ راهنمای گردشگری در پایگاه های تاریخی، گردشگری و اتوبوس گردشگری به همراه برپایی ۴۰ غرفه صنایع دستی در پارک ۱۷ شهریور سمنان و چاپ ۲۰ هزار پوستر و بروشور معرفی بناهای تاریخی را از جمله عوامل موفقیت ستاد خدمات سفر ویژه نوروز سال جاری در جذب مسافر ذکر کرد.

دانایی، معرفی آثار تاریخی و فرهنگی و گردشگری استان سمنان و راهنمای شماره تلفن ها و اطلاع رسانی ضروری سفر ، اجرای پنج تور برون شهری طبیعت گردی به کمک دفاتر خدمات گردشگری را از دیگر خدمات ستاد خدمات سفر ویژه نوروز سال جاری ذکر کرد و گفت: اجرای ۲۰ تور درون شهری با هدف معرفی آثار تاریخی در ایام نوروز ۹۷ ، اجرای ۱۵برنامه نوروزگاهی و نوروزخوانی در میدان ارگ و پارک ۱۷ شهریور سمنان با مشارکت شهرداری واجرای برنامه هایی مانند کالسکه سواری، شتر سواری و الاغ سواری و ماهیگیری در پارک گردشگری تفریحی کوشمغان را بخشی از اقدامات کمیته ها در میزبانی از مسافران و همشهریان نام برد.

کد خبر: 933303

وب گردی

وب گردی