جزئیات تسهیلات ۲۵۰ میلیون  بدون وثیقه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وام به تعاونی‌های تولید و مصرف تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان بدون وثیقه و ضمانت پرداخت می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمید کلانتری چهارشنبه شب در اولین نشست کارگروه تخصصی هرمزگان در سال ۹۷ بیان داشت: تشکیل و رونق شرکت های تعاونی با حمایت مسوولان و جلب مشارکت مردم در این زمینه می تواند مهم ترین راهکار برای گذر از چالش های اقتصادی در کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال یک بحث حیاتی برای کشور است، گفت: فعال کردن شرکت های تعاونی می تواند سهم بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی بیان داشت: تشکیل تعاونی تولید کنندگان و خدمات، تعاونی توسعه عمران شهرستان ها، تعاونی زنان، تعاونی های خرد و درآمدزا و تعاونی دهیاری ها از تعاونی های مورد نیاز در هر استان و شهرستان است.

به گفته ی معاون امور تعاون وزارت تعاون و کار، در حال حاضر ۹۳ هزار تعاونی تولید و مصرف در سطح کشور فعال است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ تعاونی مربوط به هرمزگان است که ۳ درصد مجموع تعاونی های کشور را شامل می شود.

کلانتری در ادامه بر عدالت اجتماعی و مدیریت و بهره وری سرمایه های خرد و کوچک با مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: مردم نقدینگی در اختیار دارند اما راه و رسم کسب و کار را نمی دانند که تعاونی ها باید با برنامه ریزی لازم بتوانند آن را تبدیل به مزیت تولید و اشتغال کنند.

کلانتری یاد آورشد: یکی از ضعف های کشور این است که فعالیت های گروهی و اجتماعی کمتر صورت می گیرد که در این راستا باید آموزش و پرورش در آموزش نیروی انسانی و رسانه ها و صدا و سیما در تقویت این امر تلاش کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان هرمزگان دارای قابلیت ها و ظرفیت های فراونی است و جزیره هرمز به تنهایی قابلیت‌های فراوانی برای درآمدزایی و جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری دارد.

کلانتری اظهار داشت: این استان نعمت های بزرگی هم چون دریا، ساحل، مناطق آزاد و صنایع بزرگ و معادن و ظرفیت های گردشگری دارد که می توان از محل آن درآمدزایی و سرمایه گذاری کرد.

کلانتری در ادامه از تعاونی بنکداران شهرستان بندرعباس بعنوان یک مجموعه بزرگ و موفق یاد کرد و بیان داشت: اعضای این تعاونی در حاشیه شهر ایجاد و ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی بیان داشت: باید تلاش کنیم تا در قالب تعاونی‌ها، طرح توانمندسازی افراد تحت حمایت دستگاه‌های حمایتی را در دستور کار قرار دهیم.

منبع: مهر

400

کد خبر: 933309

وب گردی

وب گردی