ابطحی: تلاش دولت مردان  برای ابتر کردن طرح سوال از رییس جمهوری

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از لابی های سنگین دولت با مجلس برای بازپس گیری های امضا کنندگان طرح سوال از رییس جمهوری خبر داد و گفت: دولت مردان در صدد این هستند تا نمایندگانی که اقدام به امضای این طرح کردند امضای خود را پس بگیرند.

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با بیان اینکه ما همچنان پی گیر طرح سوال از رییس جمهور هستیم گفت: ما مصرانه در پی احقاق این امر هستیم ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را به سرعت پی گیری کند و در فاز نخست از رییس جمهور ،نمایندگان دولت و یا معاون پارلمانی وی دعوت شود و پاسخوی محورهای س.ال شده در این طرح در کمسیسون اقتصادی مجلس باشند.

وی عنوان کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس در صورت قانع نشدن امضا کنندگان طرح سوال از رییس جمهور باید این موضوع در صحن مجلس بررسی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه در پاسخ به گفته های حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور مبنی بر لابی های سنگین دولت با مجلس برای بازپس گیری های نماینده های امضا کننده در طرح سوال از رییس جمهوری عنوان کرد: یقینا در ماهیت این موضوع شکی وجود ندارد چرا که دولت مردان در صدد این است تا این طرح را ابتر کند و نمایندگانی که اقدام به امضای این طرح کردند امضای خود را پس بگیرند و در این مسیر از تمام توانمندی های خود استفاده می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که فضای کنونی مجلس و نمایندگان به سمت کاهش امضاکنندگان طرح سوال از رییس جمهوری می رود یا خیر گفت: آقای ذوالنور نمایندهٔ مردم قم در مجلس شورای اسلامی و طراخح این طرح، با تمامی امضا کنندگان این طرح اتمام حجت کرد و به آنها گفته بود که اگر می خواهید امضای خود را پس بگیرید امضا نکنید و تاکید کرده بود در صورت پس گرفتن امضا اسامی افراد را افشا خواهیم کرد.

ابطحی در پایان اعلام کرد: تا کنون 100 نفر از مایندگان این طرح را امضا کرده اند که پس از طی مسیر قانونی و تعیین تکلیف در کمیسیون اقتصادی مجلس مقررر شده تا دوهفته آینده این موضوع پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

بنا به این گزارش محورهای این طرح جدید که به حوزه های اقتصاد، قاچاق، معیشت مردم، بیکاری وافزایش قیمت دلار است عبارتند از؛

1- چرا دولت در کنترل قاچاق که یکی از عوامل فلج کننده تولید ملی است، موق عمل نکرده است.
2- علت استمرار تحریمهای بانکی علی رغم اجرایی شدن همه تعهدات برجام از سوی ایران.
3- علت عدم کاهش بیکاری مفرط.
4-علت رکود اقتصادی شدیدن چندین ساله.
5- علت افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی.

301

کد خبر: 933377

وب گردی

وب گردی