ادامه صدر نشینی «لاتاری»/«به وقت شام» همچنان رده دوم پُرفروش‌ها

 فیلم اجتماعی «لاتاری» و «به وقت شام» که فیلمی در ژانر دفاع مقدس است، به ترتیب رتبه های اول و دوم در جدول فروش هفتگی را بدست آورند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جدیدترین اخبار از میزان فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده سینما در هفته ای که گذشت، مشخص شد.

در حال حاضر فیلم‌ها و انیمیشن‌ دیدنی اکران شده‌اند و در مدت 5 هفته ای که از نمایش آنها می گذرد، به فروش نسبتاً خوبی نیز دست پیدا کرده‌اند.

فیلم های «مصادره»، «به وقت شام»، «لونه زنبور»، «لاتاری»، «فراری»، «فیلشاه(انیمیشن)» و «خریگوش» به مدت 5 هفته متوالی اکران شد و مورد پسند مخاطبان نیز قرار گرفت.

در این میان فیلم سینمایی «تگزاس» نیز از 29 فروردین ماه در سینماهای ایران اکران شد که با توجه به گذشت مدت زمان کوتاهی از نمایش این فیلم می گذرد، میزان فروش آن منتشر نشده است.

فیلم طنز «مصادره» که برای هفته های متوالی همچنان جایگاه اول پرفروش های هفته را در اختیار داشت، این هفته جای خود را با فیلم «لاتاری» ساخته محمد حسین مهدویان و فیلم جنجالی«به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا عوض کرد و به رتبه سوم فروش هفته گذشته نزول کرد و البته ناگفته نماند که این فیلم طنز با رقمی بیش از 11 میلیارد و 347 میلیون، درصدر فروش کل اکران نوروزی قرار دارد.

** لاتاری در صدر پرفروش های هفته

فیلم سینمایی «لاتاری» با گذشت 5 هفته از فروش خود و در اختیار داشتن 185 سالن توانست در هفته گذشته بیش از 1میلیارد و 977 میلیون تومان در گیشه های سینما بفروشد.

«لاتاری» به کارگردانی و نویسندگی محمد حسین مهدویان از ابتدای اکران خود در سینماهای کشور تاکنون توانسته رقمی بیش از 9میلیارد و 176 میلیون تومان فروش داشته باشد.

بازیگران این فیلم سینمایی ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی فر، جواد عزتی و حمید فرخ نژاد هستند.

لاتاری داستان دو جوان به نام امیرعلی و نوشین است که در سن بیست و یکی دوسالگی قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. خانواده ها چندان موافق نیستند .آنها صبر کرده اند تا به مرور زمان رضایت خانواده هایشان را جلب کنند. آن دو یک رویای مشترک برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت امریکا دارند که در این میان به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده دختر، این رویاها به واقعیت تبدیل نمی شود.

**«به وقت شام» در جایگاه دوم پرفروش ها

«به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی مهدی خزاعی توانست با در اختیار داشتن 205 سال و در مدت 5 هفته اکران در کل بیش از 9 میلیارد و 141 تومان بفروشد.

این فیلم که هفته گذشته جایگاه سوم پرفروش ترین فیلم ها قرار داشت، این هفته با فروش رقمی بیش از 1 میلیارد و 812 میلیون تومان به رتبه دوم در جدول فروش هفتگی نائل شد.

بابک حمیدیان، هادی حجازی فر، پیر داغر، خالد السید، جوزف سلامه، رامی عطاالله، لیث المفتی، علی سکر، سامر خلیلی، محمد شعبان، سینتیا کرم از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کردند.

این فیلم که دلاوری های مدافعان حرم و جنایت‌های داعش را روایت می کند، در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر توانست در هشت بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود و سه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری را دریافت کند.

**«مصادره» و نزول به جایگاه سوم

فیلم سینمایی «مصادره» به کاگردانی مهران احمدی و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی توانسته با در اختیار داشتن 189 سالن در 5 هفته، از ابتدای اکران تا کنون بیش از 11 میلیارد و 347 میلیون تومان فروش کل داشته باشد که این رقم در میان فیلم های به نمایش درآمده در این مدت از همه بیشتر است.

«مصادره» که هفته های متوالی در صدر پرفروش های هفته قرار داشت، این هفته با 1 میلیارد و 731 میلیون تومان فروش هفتگی جایگاه سوم فروش را بدست آورد.

این فیلم که نخستین ساخته مهران احمدی است، داستان بدشانسی های کارمند خرید ساواک را روایت می کند که با یک خواننده زن آمریکایی ازدواج کرده و پس از انقلاب به آمریکا می رود و در آنجا هم با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، هادی کاظمی، میرطاهر مظلومی، مزدک میرعابدینی و مهران احمدی بازیگران فیلم «مصادره» هستند.

**«لونه زنبور» همچنان در رتبه چهارم

«لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی پس از گذشت 5 هفته اکران، توانسته در هفته گذشته یک میلیارد و 44 میلیون تومان فروش داشته باشد.

این فیلم طنز که بدون حضور در جشنواره فیلم فجر در لیست فیلم های اکران نوروزی قرار گرفت، در 141 سالن سینما اکران عمومی داشت و در کل بیش از شش میلیارد و 248 میلیون تومان فروخته است.

این فیلم داستان دزدیده شدن دست چپ زن یک پادشاه است که در این میان ماجراهایی گریبان گیر دو دوست می شود که نتوانند به گنج خود دست یابند.

بازیگران فیلم «لونه زنبور» محسن کیایی، پژمان جمشیدی، بهاره کیان افشار و رعنا آزادی ور هستند.

**استقبال از «فیلشاه»

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان با در اختیار داشتن 129 سالن سینمایی توانسته 817 میلیون و 73 هزار تومان فروش هفتگی داشته باشد.

«فیلشاه» در مدت 5 هفته اکران عمومی خود، رقمی بیش از یک میلیارد و 615 میلیون تومان در گیشه های سینما فروخته است.

داستان این انیمیشن از این قرار است که در جنگل آفریقا رییس گله فیل ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رییس گله باشد اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود.

** فروش «خرگیوش» از هفته گذشته تغییر چندانی نداشت

«خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی و تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی در مدت 5 هفته و اکران در 58 سالن سینمایی توانسته بیش از یک میلیارد و 615 میلیون تومان در گیشه های سینما بفروشد.

آمار فروش«خرگیوش» در جدول فروش هفتگیمبلغی بیش از 283 میلیون و 794 هزار تومان است.

جواد عزتی،بابک حمیدیان، سیامک انصاری،پانته آ سیروس، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا، مانیا علیجانی و مینا ساداتی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

«خرگیوش» به تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی، در قالب کمدی بحث های اجتماعی را بیان کرده و همچنین محصول سال 1395 است.

** «فراری» همچنان فروش قابل توجهی نداشت

فیلم سینمایی «فراری» ساخته علیرضا داوود نژاد و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری در هفته گذشته 103 میلیون و 173 هزار تومان در گیشه های سینما فروخت.

این فیلم که محصول سال 1394 است، پس از گذشت 5 هفته از اکران خود و در اختیار داشتن 28 سالن سینمایی بیش از 402 میلیون 159 هزار تومان فروش کل داشته است.

محسن تنابنده، ترلان پروانه، سحر دولتشاهی، سیامک صفری، رضا داوودنژاد، رضا کیانیان و سیما تیرانداز در این فیلم ایفای نقش می کنند.

« فراری» که در ژانر اجتماعی ساخته شده، داستان دختر ۱۸ ساله‌ای به نام گلنار با بازی ترلان پروانه را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین «فراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، پس از برگزاری اولین جلسه‌ شورای صنفی نمایش در سال جدید، اکران های دوم نوروزی نیز مشخص شده است.

فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، «خجالت نکش» ، فیلم سینمایی «جشن دلتنگی»، «خوک» و «عصبانی نیستم» در هفته آینده روی پرده های سینما به نمایش در می آیند.

503

کد خبر: 933388

وب گردی

وب گردی