یمن باتلاقی برای سیاست های عربستان/ اگر حمایت ما از عراق و سوریه نبود امروز این کشورها اشغال شده بودند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر اینکه اشغال کشورهای اسلامی و تجزیه کردن آنها از اهداف دشمن است گفت: اگر حمایت ما از عراق و سوریه نبود امروز این کشورها اشغال شده بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل بعدازظهر امروز پنج شنبه(٣٠فوردین ماه) در افتتاحیه مسابقات بین المللی قرآن کریم که در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به اینکه هیچ کتاب آسمانی نیست که در خصوص علم، تفکر و تعقل سفارش کرده باشد، اظهار داشت: هزار رکعت نماز، روزه و حج افضل بر علم نیست و آموزش علم در جایگای بلندی قرار دارد.

وی ادامه داد: هیچ کتابی که حتی بر منبع وحی هستند تا این میزان بر علم تاکید نداشتند، هربار در طول تاریخ اسلام قدرتمند بوده است علم در اوج بوده است و برخلاف مسیحیت که هربار در قدرت بود در جهل و بی خبری بوده است، در طول تاریخ اسلام کتابخانه های زیادی وجود داشته است که میزان کتب آن به چند هزار جلد می رسیده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: اروپایی ها کاغذ را از مسلمانان کشف کردند و بعد از حضور مسلمانان در آندلس آنها هرساله به سوی مسلمانان می آمدند تا تالیفات جدید را ببینند، ما تعداد چهارده هزار کتاب پزشکی در تاریخ اسلام داریم اما زمانی که استعمار بر حکومت های اسلامی سرازیر شد با وجود ضعف حکومت اسلام رو به تنزل رفت.

دکتر ولایتی یادآور شد: استعمار برای ضعف اسلام ابتداء به سراغ فرهنگ مسلمانان رفت و سعی کرد این تفکر را جای بیندازد که فرهنگ غرب باعث پیشرفت می شود، در آن زمان جایگزین کردن فرهنگ غربی و تقلید از فرنگی ها را عامل رشد می دانستند و این موضوع باعث افول فرهنگ اسلامی شد، برای نمونه در این خصوص می توان به تاریخ ترکیه رجوع کرد که با این موضوع فرهنگ آنها صدها سال به عقب رفت.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: مسلمانان از زمانی از تاریخ به این فکر افتادند که فرهنگ غربی و لیبرالیسم کاری از پیش نمی برد و به سوی بیداری اسلامی رفتند، حاصل بیداری اسلامی از گذشته تا به امروز باعث اتفاقات خوب امروز شد، از این رو شاهد هستیم ایران، عراق، سوریه، افغانستان و .. به سوی اسلام آمدند و از این جریان شاهد شکل گیری جبهه مقاومت هستیم و همین امر باعث پیروزی کشورهای منطقه علیه آمریکا و دشمنان شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به مقاومت های عراقی ها و لبنانی ها علیه جبهه دشمن تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت از ایران، فلسطین، دمشق و عراق گسترده شده است و در آینده نزدیک یمن هم به این خط اضافه می شود، روزگاری آمریکایی ها براین تصور بودند که دمشق را یک هفته ای تصرف می کنند اما امروز می بینند قدرت کشورهای اسلامی بیش از پیش است.

دکتر ولایتی ابراز داشت: اشغال کشورهای اسلامی و تجزیه کردن آنها از اهداف دشمن است، اگر حمایت ما از عراق و سوریه نبود امروز این کشورها اشغال شده بودند، آمریکا بداند که اگر با تضعیف کشورهای اسلامی در این خصوص موفقیت خواهد داشت سخت در اشتباه هستند، آنها اگر تصور دارند که با برجام می توانند ما را تحت فشار بگذارند سخت در اشتباه هستند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر آمریکا برجام را پاره کند ما برجام را آتش می زنیم.

وی بیان کرد: اگر عربستان یمن را ترک نکند و از سیاست خود دست نکشد قطعا یمن باتلاق عربستان خواهد شد و همچون ویتنام آنها هم مثل آمریکا در یمن غرق می شوند، امروز آمریکا سعی دارد پوسته برجام را حفظ کند ولی روح آن را خالی نماید، از این رو اروپا از برجام حمایت می کند اما در بحث موشکی ما مشکل دارند و می بینیم که فرانسه و انگلیس پیشتاز موشک پراکنی هستند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه دشمن امروز سعی دارد که یک جنگ تمام عیار را علیه سوریه ایجاد کند، خاطرنشان کرد: ایران تمام قد از سوریه و کشورهای اسلامی حمایت می کند، با این وجود در برجام هم آمریکا و هم پیمانانش سعی دارن برجام را دچار زمان کنند زیرا برای آنها سود و برای ما زیان است زیرا آنها به دنبال دوشیدن کشورهای منطقه هستند و مصلحت کشورهای اسلامی وحدت است و هرآنچه آنها انجام می دهند باید برعکس آنها عمل کنیم.

دکتر ولایتی در پایان گفت: دشمن زمانی تمام تلاش خود را کرد که بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند اما شاهد وحدت بین شیعه و سنی هستیم و همین امر عاملی برای قدرتمند شدن ما است بنابراین ما باید وحدت را حفظ کنیم تا در سایه قرآن و اهل بیت(ع) در آینده نه چندان دور در بیت المقدس نماز بخوانیم.

301

کد خبر: 933431

وب گردی

وب گردی