استاندار کرمان گفت: ما در خط قرمز آب قرار داریم و این نه شعار و نه اخطار است بلکه در درون بحران هستیم و باید بپذیریم نمی توانیم مثل گذشته برداشت پسته داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و افتتاح فاز اول پروژه فروکروم رفسنجان اظهار داشت: از سرمایه گذار چینی تشکر می کنم که به درستی تشخیص داد که ایران بازار بسیار بزرگ و کشور صاحب تمدن و تاریخ و دارای مردمان با صداقت است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که در این منطقه بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی و افتتاح شد و خوب است که اعضای کمیسیون اقتصادی این پروژه ها را به عنوان یک نمونه از کارهای خودساخته و خوداتکا در حوزه اعتبارات مورد توجه قرار دهند.

رزم حسینی تصریح کرد: اگر می توانستیم بروکراسی های اداری را حذف می کردیم و از بین می بردیم مطمئناً فضای سرمایه گذاری در کشور و در استان بهبود پیدا می کرد.

وی مردم رفسنجان را مردمی سختکوش و وفادار به آرمانهای انقلاب خواند و یادآور شد: ترکیب مثلث توسعه اقتصادی شرایطی ایجاد کرد که از این بیابانی که چند سال پیش بود امروز به مرکز توسعه، اقتصاد گسترش یافته است.

استاندار کرمان با اشاره به بحران آب در استان تأکید کرد: ما در خط قرمز آب قرار داریم و این نه شعار و نه اخطار است بلکه در درون بحران هستیم و باید بپذیریم نمی توانیم مثل گذشته برداشت پسته داشته باشیم.

رزم حسینی افزود: باید بپذیریم نمی توانیم مثل گذشته سطح زیر کشت را حفظ کنیم و اگر می خواهیم رفسنجانی ها در این منطقه باشند و بمانند باید به سمت صنعتی شدن پیش برویم.

وی تصریح کرد: از ۹۰ هزار هکتار باغات پسته در رفسنجان، باید به ۲۰ درصد از سطح زیر کشت تبدیل شود و باید به سمت صنعتی شدن پیش برود و حتی مقداری که پسته است چنانچه با تکنولوژی های جدید بتوانیم در عرصه جهانی رقابت کنیم می توانیم ادعا کنیم که ۲۰ درصد از سطح زیر کشت را داشته باشیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: چشم انداز آینده رفسنجان آینده این است که در حوزه صنعتی حرکت کند و در حوزه کشاورزی و پسته این است که به سمت افزایش راندمان حرکت کرده و کاهش سطح زیر کشت را داشته باشیم و الان روز به روز با حفر چاههایی که به ۴۰۰ متر رسیده وEC آب به ۱۵ تا ۳۰ هزار رسیده نمی توانیم کشاورزی پایداری در این منطقه داشته باشیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: چشم انداز آینده رفسنجان آینده این است که در حوزه صنعتی حرکت کند و در حوزه کشاورزی و پسته این است که به سمت افزایش راندمان حرکت کرده و کاهش سطح زیر کشت را داشته باشیم.

کد خبر: 933435

وب گردی

وب گردی