دانشجویان ایرانی قابلیت تبدیل شدن به بهترین اساتید و پزشکان دنیا را دارند

استاد نورولوژی دانشگاه آکسفورد گفت: در این سفر به ایران تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی را ملاقات کردم که پتانسیل تبدیل شدن به بهترین اساتید و پزشکان دنیا را دارند و باید امکانات زیادی در اختیار آنها قرار گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی پروفسور کوین تالبوت استاد نورولوژی دانشگاه اکسفورد در حاشیه اولین کنگره بین المللی پزشکی آکادمیک ضمن اظهار خرسندی از حضور در این کنگره اظهار کرد: تحقیقات من در مورد علم نورولوژی است که در آن از متاسفانه درمانی کمی وجود دارد. بنابراین علی رغم وجود بیماری های شناخته شده همچنان نیاز به تحقیقات زیادی داریم.
وی افزود: پزشکان آکادمیک افرادی هستند که به دلایل ایجاد بیماری‌ها، مکانیسم عمل بیماری‌ها علاقه دارند و در این باره تحقیق می کنند.
همچنین تصریح کرد: من قسمتی از وقتم را برای معاینه و درمان بیماران ALS که تخریب کننده سیستم‌ عصبی است میکنیم و قسمت دیگر وقتم را برای صرف تحقیقاتی میکنم که دلایل این بیماری و عوامل ایجاد آن و درمانهای مختلف آن را بررسی کنیم.
تالبوت اظهار کرد: خوشحالم که در ایران امکانات فراوان و پتانسیل بالایی در کنار دانشجویان توانمند وجود دارد.
وی در آخر گفت: تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی را ملاقات کردم که پتانسیل تبدیل شدن به بهترین اساتید و پزشکان دنیا را دارند و باید امکانات زیادی در اختیار آنها قرار گیرد.
در ادامه این همایش دکتر دیوید وارول استاد بازنشسته پزشکی دانشگاه آکسفورد اظهار کرد: سالهای زیادی بود که علاقه داشتم به ایران سفر کنم که خوشبختانه به واقعیت پیوست.
وی افزود: برای اولین بار در ایران، این کنگره بر روی ارتباط تحقیقات پزشکی و کلینیکی تمرکز می‌کند.
وارول ادامه داد: من در این مدت کوتاهی که به ایران آمدم همانطور که انتظار داشتم بسیار تحت تاثیر تاریخ کهن ایران و فرهنگ غنی ایران قرار گرفتم. همچنین تاثیرگذاری ایران در تاریخ علوم پزشکی به واسطه افراد و نوابغی مانند ابوعلی‌سینا در علوم نوین پزشکی انگلیس انکار ناپذیر است. در همین راستا هدف این کنگره آغاز یک همکاری بین تحقیقات پزشکی بین انگلیس و ایران است که بتوانند سطح علوم پزشکی را ارتقا دهند.
این پروفسور نورولوژی اظهار کرد: در این چند روز با پزشکان مختلفی هم صحبت شده ام که خوشبختانه اهداف مشترک زیادی داریم. شاید تعجب کنید که اکسفورد رشته پزشکی گرمسیری دارد. من اکثر زندگی خودم را در کشورهای مختلفی مثل برزیل و تایلند گذراندم. همانطور که می دانیم نقاط زیادی در ایران گرمسیر هستند که بیماری های مختلف و زیادی در آن وجود دارد.
وارول در آخر یادآور شد: علاقه خاصی در این رشته به حیوانات و گیاهان سمی دارم و ایران دارای گونه های مختلفی از حیوانات است و همین مشکل بزرگی برای نقاط غیرشهری است. در همین راستا علاقه زیادی به دیدن و بازدید کردن از اهواز در جنوب ایران دارم که مشکل آنها گزدیدگی عقرب است.
202

کد خبر: 933456

وب گردی

وب گردی