اتاق‌های بازرگانی ایران وسریلانکا می توانندباعث ارتقای روابط شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سابقه طولانی روابط تجاری دو کشور، اتاق های بازرگانی می توانند با شناخت زمینه های بیشتر همکاری کمک شایان توجهی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی (پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه) در دیدار با رانیل وکرم سینگ نخست وزیر سریلانکا اظهار داشت: یکی از اهداف این سفر گسترش روابط پارلمانی و اقتصادی میان ایران و سریلانکاست و با دیدارهایی که صورت گرفت، زمینه های گسترش این همکاری ها کاملا فراهم است.

وی افزود: روابط ایران و سریلانکا دارای سابقه تاریخی است و حتی در شرایط سخت هم این دو کشور با یکدیگر روابط سیاسی و اقتصادی داشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما پروژه های مشترکی با یکدیگر داشته ایم و با شناخت بیشتر از سطح نیازهای یکدیگر، تعداد این پروژه ها بالاخص که کشور شما خواهان یک جهش اقتصادی است، می تواند افزایش پیدا کند.

وی گفت: اکنون نیز دو سه پروژه ایران در این کشور انجام داده است که مراحل نهایی آن در حال انجام است و به زودی پایان خواهد یافت.

نخست وزیر سریلانکا: به دنبال عادی سازی روابط اقتصادی با ایران هستیم

همچنین در این دیدار نخست وزیر سریلانکا اظهار داشت: ما خیلی خرسندیم که پذیرای هیات پارلمانی ایران هستیم و امیدواریم که در این سفر بتوانیم روابط پارلمانی دو کشو را تقویت نماییم زیرا مجلس در سطح روابط تاثیر بسزایی دارد.

رانیل وکریم سینگ تصریح کرد: رئیس جمهور به زودی به ایران سفر خواهد کرد و این سفر می تواند زمینه های همکاری جدیدی را ایجاد نماید.

وی گفت: ما به دنبال عادی سازی روابط اقتصادی بعد از تحریم ها با ایران هستیم و امیدواریم که سطح روابط اقتصادی مانند روابط سیاسی میان دو کشور گسترش پیدا کند.

نخست وزیر سریلانکا تاکید کرد: سریلانکا از نظر اقتصادی در حال تغییرات مثبتی است و بخش خصوصی در اینجا خیلی فعال شده است و ما تلاش داریم که این بخش با دولت و بخش خصوصی ایران مذاکراتی داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوران قدیم تحریم سخت بود و ما معتقدیم که این مسائل باید برطرف شود و شرایط تسهیل گردد تا تجار دو کشور بتوانند با یکدیگر به راحتی ارتباط داشته باشند.

منبع: خانه ملت

305

کد خبر: 933503

وب گردی

وب گردی