چوپان  در درگیری با پلنگ زخمی شد /دامپروری سنتی  در زیستگاه پلنگ، حادثه آفرید+عکس

دامپروری سنتی در زیستگاه حیات وحش ساعاتی پیش، تعارضی دیگر میان انسان و حیات وحش را رقم زد که طی آن یک چوپان پس از درگیری با یک پلنگ مجروح و روانه بیمارستان شد.

به گزارش ایسکانیوز دامپروری سنتی در زیستگاه حیات وحش ساعاتی پیش، تعارضی دیگر میان انسان و حیات وحش را رقم زد که طی آن یک چوپان پس از درگیری با یک پلنگ در جنگل سوار بالا از توابع بخش مرکزی شهرستان کلاله در استان گلستان از ناحیه فک مجروح و روانه بیمارستان شد.

یکی از پرستاران بیمارستان مطهری گنبد درباره وضعیت این چوپان می‌گوید: حال عمومی پیخی پیری، چوپان 37 ساله کلاله‌ای مساعد است اما وی از ناحیه فک دچار آسیب قابل توجهی شده است و تحت درمان قرار دارد.

گفتنی است، دامپروی سنتی در زیستگاه‌های حیات وحش، همواره تعارضاتی تلخ میان انسان و حیات وحش را رقم می‌زند که حاصل آن مصدومیت انسان، خسارت به دام‌ها و البته خسارات جدی از مصدومیت گرفته تا کشتار به حیات وحش است.

در حالی که لزوم تبدیل دامپروری سنتی به صنعتی همواره مورد تاکید قرار گرفته و یکی از مهمترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی قلمداد شده اما تا کنون اراده‌ای استوار برای تحقق این تحول سازنده از سوی دولت و سوی مجلس شورای اسلامی مشاهده نشده است.

تسنیم

700

کد خبر: 933516

وب گردی

وب گردی