تمام هزینه‌های کاشت حلزون گوش نوزادان نیازمند پرداخت می شود /خانواده ها نگران نباشند

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان از پرداخت تمام هزینه های کاشت حلزون گوش برای نوازدان نیازمند خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز محمد حسینی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سازمان بهزیستی استان مرکزی، افزود: معمولا کاشت حلزون قیمت بالایی دارد و بسیاری از خانواده‌ها که با این مشکل مواجهند، در دورانی که باید این کاشت برای فرزندانشان صورت گیرد، توان مالی انجام آن‌را را ندارند و این امر سبب مشکلات آتی برای چنین کودکانی خواهد شد، لذا مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۹۷، پرداخت کل هزینه‌های کاشت حلزون برای کودکان را مصوب کرد، عملیاتی شدن این مهم از ایجاد یک فرد کر و لال در سال‌های آتی جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از جمله سیاست‌های مهمی است که باید مدنظر بهزیستی باشد، ادامه داد: سیاست‌های پیشگیری مانع از زایش یک معلول خواهد شد، لذا در قانون برنامه ششم توسعه اقدامات مطلوبی در خصوص مشاوره ژنتیک و ازدواج فامیلی دیده شده است. امیدواریم با پیاده شدن این قوانین قدمی در خصوص رفع مشکلات موجود برداشته شود.

حسینی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به منظور ایفای نقش جدی برای مستمری بگیران در برنامه ششم توسعه افزایش مستمری را پیش‌بینی کرد و دولت نیز این اقدام مجلس را بلافاصله عملیاتی کرد که امروزه میزان این مستمری دو یا سه برابر افزایش یافته که تا حدودی مشکلات این افراد کمتر شود، اما به صورت کامل مرتفع نخواهد شد.

وی بیان کرد: معمولا افراد تحت پوشش بهزیستی شرایط عادی مالی ندارند و خدمتگزاری به این افراد یک توفیق محسوب می‌شود. مساعدت روحی و مالی به این افراد نیازمند اقدامی ارزشمند است.

ایسنا

700

کد خبر: 933536

وب گردی

وب گردی