حکمرانی ثبات نسبی در بازار طلا و سکه/ برای ارزیابی اقدام بانک مرکزی 10 روز دیگر صبر کنید

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر گفت: باید 10 روز دیگر منتظر ماند تا بازار متعادل شود، بعد از گذر این زمان می توان گفت که اقدام بانک مرکزی و دولت مطابق با وضعیت روز اقتصاد و بانک کشور بوده است یا خیر.

عبادالله محمدولی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به وضعیت بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت، اشاره کرد و گفت: هفته گذشته با توجه به بحث های پیش آمده و نیز ورود بانک مرکزی برای تک نرخی شدن ارز، شاهد اتفاق تاثیرگذارى در بازار طلا نبودیم.

او در ادامه بیان کرد: باید منتظر ماند تا ضمن گذشت چند روزى از اقدام تک نرخی شدن ارز، بازار به تعادل برسد زیرا تنها در این صورت مى توان وضعیت بازار را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار داد.

محمدولى با تاکید به وضعیت معاملات طلا و سکه در هفته پایانى فروردین ماه گفت: بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت بازار نسبتا آرامی تجربه کرد و با توجه به اینکه تغییرات کمی را در قیمت طلا و سکه شاهد بودیم اما نوساناتی که بسیار مشهود باشد را تجربه نکردیم.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر افزود: قیمت هر گرم طلا در ابتداى هفته گذشته، 169 هزار تومان بود، بعد از شروع نوسانات در بازار قیمت این کالا به گرمى 171 هزار تومان رسید اما قیمت طلا در پایان هفته مجددا به گرمى 169 هزار تومان رسید.

او اظهار داشت: با توجه به مدیریت موجود در ساختار اقتصاد و نیز بانک مرکزی می توان امیدوار به مدیریت موثر و بازگشت ثبات به بازار ارز بود.

او به عرضه دلار نسبت به تقاضا در بازار اشاره و بیان کرد: این اقدام زمینه ریشه کنى معاملات زیرزمینی را فراهم مى کند و اکنون دولت درصدد اتخاذ تصمیماتى جهت فروش ارز از طریق صرافی های مجاز است تا بتوان از این طریق به نوعی دست واسطه ها را از بازار کوتاه کرد.

به گفته محمدولى، به هر میزان که دست واسطه ها از بازار کوتاه شود، شاهد فروکش کردن نوسانات و قیمت های کاذب در بازار ارز خواهیم بود.

او با بیان اینکه در حال حاضر بازار ارز مشتری های خاص خود را دارد، افزود: خرید و فروش دلار در بازار با قیمت چهار و 200 تومان انجام می شود اما باید 10 روز دیگر منتظر ماند تا بازار متعادل شود، بعد از گذر این زمان می توان گفت که اقدام بانک مرکزی و دولت مطابق با وضعیت روز اقتصاد و بانک کشور بوده است یا خیر.

401

کد خبر: 933624

وب گردی

وب گردی