ظریف از «رزاقی آذر» برای دفاع ازهویت تاریخی خلیج فارس قدردانی کرد

وزیر خارجه کشورمان در پیامی خطاب به سرکار خانم رزاقی آذر از اقدام شایسته ایشان در دفاع از هویت ملی و تاریخی خلیج فارس قدردانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد ظریف در پیامی خطاب به سرکار خانم رزاقی آذر از اقدام شایسته ایشان در دفاع از هویت ملی و تاریخی خلیج فارس قدردانی کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

سرکار خانم دکتر رزاقی آذر

با سلام و احترام؛

گزارش شرکت فعالانه و موثر شما در سمیناری علمی - تخصصی در دبی را ملاحظه کردم و از دفاع منطقی، همراه با استدلالی قوی و برخاسته از منشی اسلامی- ایرانی و متکی بر عزتمندی تان مسرور شدم.

اینکه یکایک ما ایرانیان نسبت به تمدن گرانسنگ و ارزشهای مشترک خود در این پهنه سرزمینی و در درازنای تاریخ خود و نامهای تاریخی و هویتی آن و از جمله مهمترین آنها یعنی خلیج فارس و البته با احترام کامل به هویت و ملیت اقوام دیگر احساس مسئولیت می کنیم، غرورآفرین و مایه مباهات است. شما با اقدام شایسته خود، درسی بزرگ به دست اندر کاران و برگزار کنندگان و میزبانان خود دادید که هرگز نمی توانند حقیقت عجین یافته با هویت ملی ما ایرانیان را با ابراز عصبیتی منسوخ شده و در تضاد با همه قرائن و شواهد انکار ناپذیر تاریخی و علمی انکار کنند.

جمهوری اسلامی ایران همواره منادی برادری، اتحاد و همبستگی اسلامی با تمامی همسایگان خود بوده است، در عین حال به جد بر اصول وحدت ملی و سرزمینی خود پای می فشارد و اعتلای نام های تاریخی سرزمینی خود و از جمله خلیج فارس را بر خود فرض می داند.

برایتان سربلندی و توفیق روزافزون در انجام وظایف خطیر پزشکی و فعالیت‌هایتان را از خدای بزرگ خواهانم.

محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه

305

کد خبر: 933625

وب گردی

وب گردی